۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۸۷۶۴۸
حجت الاسلام و المسلمین نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس به بیان توضیحاتی درباره لزوم حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت.
کد خبر: ۲۱۹۷

حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، درباره لایحه دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و میزان توان دولت بر کنترل قیمت‌ها اظهار کرد: با برداشته شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی امکان کنترل قیمت‌ها وجود دارد و دولت باید قیمت‌ها را آزاد کند و امتیاز دادن به برخی ارگان‌ها و اشخاص برداشته و قیمت آزاد شود.  

کنترل قیمت‌ها بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد

وی افزود: سالیان سال است که داریم ارز ۴۲۰۰ تومانی به بدنه اقتصاد ترزیق می‌کنیم، ولی دولت، مردم، دام دار، نانوا و همه ناراضی هستند. وقتی می‌بینیم که این ارز به هدف نمی‌رسد و هزاران پرونده قضائی به دلیل تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی در قوه قضائیه تشکیل شده و مدام در حال محاکمه و مواخذه هستیم و نظر دیوان عدالت اداری هم این است که این ارز پرداخت نشود و اقتصاد دانان کشور معتقد هستند این کار اشتباه است، چرا باید  این راه را ادامه بدهیم؟

مردم هیچ نگرانی بابت بالا رفتن قیمت‌ها نداشته باشند

این نماینده مجلس در ادامه درباره شوک قیمتی به کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم نیز گفت که بر اساس شوک‌هایی که تاکنون وارد شده هر چه قیمت‌ها توان بالا رفتن داشته، رفته است و دیگر امکان بالا رفتن قیمت‌ها وجود ندارد. دولت باید این وضعیت را کنترل کند و باید برای بهبود شرایط همه چیز به بخش خصوصی سپرده شود، مثل ایران خودرو و سایپا و دولت فقط نقش نظارتی داشته باشد.  

نوروزی ادامه داد: دولت باید پول را در جای اصلی هزینه کند نه اینکه آن را به دست  چند تاجر و ... بدهد و سپس به دنبال دزد گیری برود. مردم هم هیچ نگرانی بابت بالا رفتن قیمت‌ها نداشته باشند. /باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام

برچسب ها: مجلس نرخ دلار دلار
ارسال نظر
آخرین اخبار