۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۳
تعداد بازدید: ۱۴۴۴۳۰
مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی ورود و خروج ارز از مصادیق قاچاق تعیین شد و حداکثر ارز همراه هر مسافر ۱۰ و ۵ هزار یورو خواهد بود و مالکان باید اقدام به ثبت دارایی در سامانه کنند.
کد خبر: ۱۲۳۷۰

حمل و نگهداری ارز غیرقانونی شد/ مهلت ۳ ماهه برای ثبت دلار‌های خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیستم فروردین ماه ۱۴۰۱ از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرا به دولت ابلاغ شد. بر اساس اصلاحات صورت‌گرفته در ویرایش جدید، وضعیت نقل و انتقال ارز، دارایی ارزی مجاز افراد و همینطور مصادیق قاچاق ارز و مجازات‌های آن دستخوش تغییراتی شده است.

مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره دستورالعمل اجرایی میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور، هر مسافر فقط می‌تواند تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها وارد کرده و تا ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها از مرز‌های هوایی و تا سقف ۲ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها از طریق مرز‌های زمینی، ریلی و دریایی خارج کند.

همچنین ورود و خروج ارز از کشور از مصادیق قاچاق بوده و مالکان ارز برای اینکه مشمول برچسب قاچاق ارز و عواقب نشوند، باید میزان دارایی ارزی از گذشته را در مدت سه ماه در سامانه ثبت کنند؛ در غیر اینصورت و پس از اجرای قانون، دارایی ارزی به‌عنوان کالای قاچاق تلقی شده و با مالکان برخورد می‌شود.

جریمه نقدی ارز ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی و جریمه نقدی ارز خروجی یا اقدام به خروج ارز، دو تا چهار برابر بهای ریالی و در سایر موارد ضبط ارز انجام نشده و فقط معادل بهای ریالی ارز به‌عنوان جریمه نقدی اخذ می‌شود.

برچسب ها: حمل و نگهداری ارز ورود و خروج ارز دلار
ارسال نظر
آخرین اخبار