۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۴۱۷۸۵۸
کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر دلار در کانال ۲۸ هزار تومان است، ولی با توجه به تورم بالا در کشور قطعا این روند تداوم داشته و پس از مدت کوتاهی وارد کانال‌های بالاتر میشود.
کد خبر: ۲۸۸۱

کامران ندری؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری خطوط در رابطه با نوسانات بازار ارز و دلیل بالا رفتن نرخ دلار طی روز‌های اخیر گفت: نوسان در هر بازاری وجود دارد، ولی با توجه به تورم بالا در کشور این موضوع طبیعی است که روند قیمت‌ها افزایشی و رو به بالا باشد.

تاثیر مذاکرات وین بر روند نزولی نرخ ارز

وی ادامه داد: در حال حاضر دلار در کانال ۲۸ هزار تومان است، ولی با توجه به تورم بالا در کشور قطعا این روند تداوم داشته و پس از مدت کوتاهی وارد کانال‌های بالاتر میشود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه روند نرخ ارز صعودی است افزود: تنها کاری که می توان این را روند را معکوس و نزولی کرد نتیجه بخش شدن مذاکرات وین است که در حال حاضر بلاتکلیف باقی مانده است و نمیدانیم که قرار است چه اتفاقی در این حوزه رخ دهد.

دلار به ۳۵ هزار تومان می رسد؟

وی در پاسخ به اینکه در صورت تداوم این شرایط و مبهم بودن مذاکرات وین آیا نرخ دلار تا پایان سال به ۳۵ هزار تومان نیز خواهد رسید یا نه؟ عنوان کرد: نمیتوان در این خصوص پیش بینی دقیقی کرد، ولی آنچه که مشخص است روند افزایشی نرخ ارز بوده است، ولی اخبار مثبت و منفی تاثیر زیادی بر این بازار دارند و این اخبار منفی میتوانند سبب جهش یکباره نرخ ارز شود، ولی چنانچه اخبار منفی منتشر نشود این روند در کانال ۳۰-۲۹ هزار تومان در نوسان باشد.

ندری ادامه داد: یکی از این اخبار منفی میتواند حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد که شوک بزرگی به بازار ارز خواهد داد، زیرا این عمل، جو روانی منفی در اقتصاد گذاشته و تاثیر منفی نیز بر قیمت ارز خواهد داشت.
انتهای پیام/

برچسب ها: نرخ دلار دلار
ارسال نظر
آخرین اخبار