۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
تعداد بازدید: ۱۶۵۱۷۱
کد خبر: ۲۲۱۳۱

درگفتگوبا پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: سید صدرا خوش قدم درباره وضعیت سرویس حمل و نقل دانش آموزی مدارس اظهار کرد: موضوع سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان از نگاه آموزش و پرورش یک بحث تربیتی است، هدف آموزش و پرورش از ورود به موضوع سرویس و نگاه به آن به عنوان یک مبحث تربیتی و فرهنگی است.

آموزش و پرورش در موضوع سرویس ذی نفع نیست و به عنوان متولی امر آموزش و پرورش، نقش  تسهیل گری، تربیتی و نظارتی دارد
وی افزود: آموزش و پرورش در موضوع سرویس ذی نفع نیست و در جایگاه خود که متولی امر آموزش و پرورش است به عنوان تسهیل گر، مسئولیت تربیتی، نظارتی بر عهده گرفته، چرا که آموزش و پرورش به سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان به عنوان یک مکان آموزشی، تربیتی نگاه می‌کند. همچنین نگاه ما به راننده خودرو به عنوان یک مربی تربیتی است، راننده خودرو سرویس علاوه بر اشتراکات انسانی با سایر خدمت گزاران امر حمل و نقل عمومی دارای اهمیت ویژه‌ای است و این اهمیت به لحاظ گوهر وجودی فرزندان همه ماست که شایسته تفاوت‌های خاصی است، که ضمن اینکه دانش آموزان را سالم و ایمن به خانواده‌ها تحویل می‌دهد آموزه‌های تربیتی فراگیران در مدارس را نیز تقویت می‌کند.
عضو کارگروه ماده ۱۸ حمل و نقل دانش آموزان شهر تهران با بیان اینکه ورود آموزش و پرورش به سرویس تابع قوانین و مقررات بالادستی است، عنوان کرد: آیین نامه حمل و نقل سرویس مدارس مصوب هیات دولت است که در این آیین نامه آموزش و پرورش در کنار شورای شهر، فرمانداری، تاکسیرانی و نمایندگان اولیا و ... به عنوان ارکان یا اجزاء سرویس در نظر گرفته شده است که این عوامل در کنار هم به تصمیم سازی و تصمیم گیری در امر سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: این امر باید جهت آگاه سازی ذی نفعان و خانواده‌های محترم با اطلاع رسانی و تنویر صحیح اطلاعات درباره عوامل تصمیم‌گیرنده در موضوع سرویس، به اطلاع عموم و آحاد شهروندان شریف رسانده شود تا ضمن ایجاد یک گفتمان عمومی، افراد و مخاطبان به درستی از واحد‌های مرتبط مطالبه داشته باشند، زیرا برخی صرفا آموزش و پرورش را مسئول سرویس مدارس می‌دانند، این در حالی است که آموزش و پرورش یکی از عوامل موجود و دخیل در این موضوع هست.
رییس اداره انجمن اولیا ومربیان آموزش و پرورش شهر تهران یادآورشد: بر اساس آیین‌نامه هیات دولت نرخ سرویس حمل و نقل دانش‌آموزان در شورای شهر مصوب می‌شود، بنابراین کاهش یا افزایش این نرخ در حوزه اختیارات آموزش و پرورش نیست و این نرخ مصوب شورای اسلامی شهر تهران پس از ابلاغ توسط فرمانداری، قابلیت اجرایی دارد و آموزش و پرورش تابع نرخ مصوب شورای اسلامی شهر است. همچنین فراخوان و دعوت از بخش خصوصی و شرکت‌های حمل و نقل برای انجام سرویس توسط سازمان تاکسیرانی انجام می‌گیرد که وظیفه این شرکت‌ها داشتن ناوگان مناسب و ایمن و مطمئن است و آموزش و پرورش به عنوان ناظر در امر بهره برداری از سرویس صرفا استفاده کننده از این ناوگان است.

آموزش و پرورش در موضوع سرویس ذی نفع نیست و به عنوان متولی امر آموزش و پرورش، نقش  تسهیل گری، تربیتی و نظارتی دارد
نرخ امسال سرویس ایاب و ذهاب مدارس توسط شورای شهر تهران مصوب شده است
خوش قدم در ادامه با اشاره به نقش مهم اولیا در امر سرویس اظهارکرد: اولیا با عضویت در کارگروه ماده ۱۸ حمل و نقل دانش آموزی در سرویس نقش اساسی دارند.


در صورت استفاده از خودروی جمعی نرخ پیشنهادی قابل کاهش و تعدیل می‌باشد
وی در ادامه افزود: نرخ امسال سرویس ایاب و ذهاب مدارس توسط شورای شهر تهران مصوب شده و از طریق سامانه نظارت سرویس در اختیار خانواده‌ها قرار داده شده است که این نرخ براساس پیمایش دانش آموز توسط سامانه و بر اساس میانگین نرخ اعلامی شورای اسلامی شهر مشخص می‌شود. قیمت اعلام شده در سامانه به گونه‌ای است که حداکثر قیمت را مشخص می‌کند و بعد از مراجعه اولیا، به مدرسه در صورت استفاده از خودروی جمعی نرخ پیشنهادی قابل کاهش و تعدیل می‌باشد.


رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به دلیل بحث نظارت بر فعالیت سرویس و شفاف سازی در این خصوص سامانه نظارتی شهر تهران به خانواده‌ها و مدیران معرفی شد و از شهروندان شریف می‌خواهیم جهت تسهیل در روند امور از این طریق اقدام نمایند.
عضو کارگروه ماده ۱۸ سرویس ایاب و ذهاب مدارس خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه‌های ارسالی به مدارس شهر تهران، هر گونه پرداخت وجه از طریق درگاه مالی سامانه می‌باشد و از خانواده‌ها درخواست شد از پرداخت هرگونه وجهی تا آغاز ارائه خدمات سرویس خودداری کنند، و هیچ مدیری مجاز نیست تا پیش از آغاز خدمات هزینه‌ای برای سرویس حمل و نقل اخذ کند و اخذ این مبلغ صرفا از طریق درگاه مالی سامانه انجام می‌شود. همچنین طبق دستور العمل اجرایی سرویس حمل و نقل دانش آموزی، برای رصد و پایش سرویس، سامانه‌ای از طرف وزارت کشور با نام سپند تعبیه شده که به محض ابلاغ از طرف آموزش و پرورش، برای مدیران و اولیا ارسال می‌شود. همچنین در ذیل سامانه سپند، آموزش و پرورش شهر تهران برای نظارت و شفافیت در کار سرویس از سامانه نظارتی داخلی خود در مسائل مالی استفاده می‌کند.
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه برای انجام یک کار تربیتی موفق و موفقیت در کار، باید تمام عوامل موثر در سرویس با توجه به اهمیت آن با هم همکاری ویژه‌ای کنند و از هر اقدام جزیره‌ای خودداری نمایند و در این راه همه ما به عنوان والدین باید از فرزندان خود صیانت کنیم همانطور که پیمانکاران و رانندگان در موضوع سرویس حمل و نقل دانش آموزی ورود پیدا کنند و دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود می‌بینند و دیگر عوامل مانند شورای شهر، فرمانداری و آموزش و پرورش با تعامل خود سعی در ایجاد یک سیستم سازنده و موثر خدمت رسانی دارند.
خوش قدم یادآورشد: هزینه دریافتی می‌بایست از طریق درگاه الکترونیک به حساب متمرکز دولتی (مدرسه) واریز شود، و هیچگونه وجه دستی نباید از والدین اخذ شود.

برچسب ها: سرویس مداس دانش آموزان
ارسال نظر
آخرین اخبار