۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۷۹۸۹۹
رئیس سازمان امدادونجات کشور از انجام ۲۱ هزار و ۹۶۵ عملیات و خدمات امداد و نجات در ۶ ماهه نخست سال جاری و افزایش ۴۱ درصدی این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۶۸

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مهدی ولی پور، در تشریح آمار ماموریت‌های سازمان امدادونجات گفت: در مجموع طی نیمه اول سال جاری، ۲۱ هزار و ۹۵۶ ماموریت از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر انجام شده است که ۲۳ درصد آن مربوط به خدمات امداد و نجات و ۷۷ درصد آن هم مربوط به عملیات‌هایی است که نجاتگران این سازمان در کوهستان، جاده، محیط‌های آبی و پاسخ به سوانح مختلف، چون سیل و زلزله انجام داده‌اند.

افزایش ۴۱ درصدی ماموریت‌های امدادونجات در کشور

وی افزود: تعداد خدمات و عملیات‌های این سازمان در ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۳۰ مورد بوده که امسال با ۲۱ هزار و ۹۵۶ مورد رشدی ۴۱ درصدی داشته است.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، ولی‌پور از اسکان اضطراری ۲۸۰ هزار و ۴۷۸ نفر و ارائه خدمات سرپایی به ۱۶۱ هزار و ۸۱۷ نفر خبر داد و گفت: بیشترین عملیات‌ها و خدمات امداد و نجات در استان مازندران با سه هزار و ۵۲۹ مورد بوده است و پس از آن و با اختلاف بسیار اصفهان با یک هزار و ۹۵۰ مورد در رتبه دوم قرار دارد. استان‌های گیلان، فارس و گلستان نیز به ترتیب در رتبه‌های پایین‌تر قرار دارند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: استان خوزستان با ۱۳۱ درصد و استان مازندران با ۱۰۶ درصد بیشترین رشد در تعداد عملیات‌های امداد و نجات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را تجربه کرده‌اند و استان البرز با ۱۳ درصد و کردستان با ۱۲ درصد کاهش عملیات در قیاس با سال قبل روبه‌رو بوده‌اند./ صدا و سیما

برچسب ها: عملیات امداد و نجات امداد رسانی سازمان امداد و نجات هلال احمر امداد و نجات
ارسال نظر
آخرین اخبار