۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
تعداد بازدید: ۸۲۳۱۹
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تاکید رئیس جمهور هم اکنون هزار میلیارد تومان برای سند توسعه فرهنگی کشور اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۲۲۷۳۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» در آئین رونمایی از سند مهندسی فرهنگی، برش استانی در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی‌های این استان در زمینه‌های مختلف، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تعداد شهدا و حضور در میدان‌های نبرد، پر مخاطره و جهادی کشور از وضعیت مطلوب و ارزشمندی برخوردار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور: اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای سند توسعه فرهنگی کشور
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از روحیه تمدنی بالایی برخوردار بوده و این نشانه توانمندی استان است، اضافه کرد: جای تاسف دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد با این همه قابلیت، توانایی و تولید انرژی در محرومیت باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تصریح کرد: نحوه توزیع اعتبارات شاخصه‌ای برای جایگاه استان‌ها نیست، بلکه حوزه اعتبارات بر مبنای چانه زنی، کنش ها، رایزنی‌ها و ... تنظیم شده و ضرورت دارد که عدالت در این زمینه محقق شود.

حجت الاسلام عاملی درخصوص درخواست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای همکاری در زمینه تاسیس دانشگاه صنعتی در این استان، افزود: تاسیس دانشگاه شاخصه‌هایی دارد و ضرورت دارد که همه منابع و امکانات لازم برای آن در نظر گرفته شود.

وی ضمن اعلام حمایت از تاسیس دانشگاه صنعتی در این استان، ادامه داد: امروز در فضای مجازی حدود ۸۰ درصد محتوا به صورت تصویری بوده و شاهد تاثیرگذاری آن بر جامعه نیز هستیم و باید تلاش کنیم فعالیت‌ها در این فضا در مسیر ترویج ارزش‌های دینی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ضمن تاکید بر اینکه اراده قطعی برای مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود دارد و این موضوع یک تکلیف شرعی و قانونی است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان تاکنون ۳۰ مصوبه مجلس را به دلیل مغایرت با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، تایید نکرد.

حجت الاسلام عاملی با بیان اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی بُعد اجرایی دارد، گفت: شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در بین همه مسائلی که در استان وجود داشت، ۲۵ اولویت را استخراج و در نهایت پنج اولویت مهم را برای تعیین سند مهندسی فرهنگی استان انتخاب و برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ارسال کرد که مورد تایید این شورا قرار گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور افزود: با تاکید رئیس جمهور هم اکنون هزار میلیارد تومان برای سند توسعه فرهنگی کشور مشخص شده است.

حجت الاسلام عاملی اضافه کرد: این بودجه هزینه‌ای نیست، بلکه برنامه‌ای است و با هدایت استانداران، نمایندگان و نماینده، ولی فقیه در شورای فرهنگ عمومی استان ها، می‌توان تحول ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی مدارس در دوران کرونا، گفت: در دوران کرونا به مدت ۲۸ ماه آموزش و پرورش دانش آموزان تعطیل بوده و همه آن‌ها از برنامه شاد استفاده می‌کردند.


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با اشاره به اینکه در کشور‌های پیشرفته دنیا در شرایط کرونا مدارس را تعطیل نکردند، ادامه داد: تعطیلی مدارس کار اشتباهی بود و دانش آموزان باید تحت تعلیم و تربیت قرار می‌گرفتند، زیرا آموزش و پرورش پایه علم بوده و پس از آن دانشگاه قرار دارد.

حجت الاسلام عاملی با اشاره به رتبه‌های علمی ایران در سطح دنیا، اظهار کرد: ظرفیت‌های ملت و تمدن ایران رشد کرده است و نمی‌توان به سادگی آن‌ها را از بین برد.

وی تاکید کرد: قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران تنها محدود به حوزه نظامی نیست، بلکه مردم و فرهنگ ما، قدرت نظام و انقلاب محسوب می‌شوند./ صدا و سیما

برچسب ها: توسعه فرهنگی فرهنگ اسلامی شورایعالی انقلاب فرهنگی
ارسال نظر
آخرین اخبار