۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
تعداد بازدید: ۱۳۸۲۹۳
مدیر شبکه و زیرساخت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی و به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل کرده است.
کد خبر: ۲۲۸۲۵

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بر اساس تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ دستگاه‌ها مکلف هستند تا برای تحقق دولت الکترونیک و یکپارچه سازی سامانه‌ها به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کرد

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه‌ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع‌تر همه مردم به خدمات دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار دارد.

این درگاه امکانات سایر نهاد‌ها را در زیر مجموعه خود قرار داده و تعدد سامانه‌ها برای انجام خدمات غیر حضوری را کاهش می‌دهد.

بیمه مرکزی یکی از بخش‌هایی است که باید به پنجره واحد دولت متصل می‌شد.

در همین راستا خانم احمدی مدیر شبکه و زیر ساخت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی به باشگاه خبرنگاران جوان نکاتی را ارائه داد.

او گفت:در خصوص راه اندازی پنجره ملی خدمات هوشمند دولت نیز در راستای عمل به تکلیف قانونی مقرر در جزء ۴ بند و تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ که دستگا‌ه‌های اجرایی و نهادی را مکلف کرده است که پنجره واحد خدمات هوشمندخودشان را بر اساس الزامات مصوب شورای فناوری اطلاعات حداکثر تا پایان شهریور راه اندازی کنند و حداقل یک سوم خدمات اختصاصی خودشان را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارائه کنند، بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی و به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل کرده است.

کدام خدمات بیمه مرکزی به پنجره واحد متصل شده است؟

احمدی می‌گوید: خدمات پرکاربرد بیمه مرکزی از جمله پاسخ به استعلام سوابق بیمه خودرو، پاسخ به استعلام اصالت بیمه نامه، پاسخ به استعلام سوابق بیمه نامه‌های افراد توسط شهروندان از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت با عنوان بیمه نامه‌های من بهره برداری شود.

مدیر شبکه و زیرساخت مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی گفت: قبل از این نیز کلیه خدمات منجر به مجوز این سازمان هم در سامانه مجوز‌های کشور استقرار پیدا کرده بود که با اتصال سامانه مجوز‌ها از سوی سازمان متولی وزارت اقتصاد به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت متصل شده است.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام کنند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشند.

بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کرد
پس از آن در صفحه نخست و در بخش خدمات مستقیم و استعلامی افراد می‌توانند بخش بیمه مرکزی را انتخاب کنند.

بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کرد
با ورود به این بخش و انتخاب قسمت استعلام بیمه نامه افراد به بخش استعلام منتقل می‌شوند. در این بخش نیز با ورود کد ملی و زدن قسمت تایید استعلام‌ها باید به نمایش گذاشته شود.

بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کرد

بیمه مرکزی پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی کرد
پیش از این امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد در خصوص اهداف اتصال دستگاه‌ها به پنجره واحد گفته بود: با هدف تسهیل شرایط و حذف کاغذ بازی‌های اداری طبق مصوبه دولت، همه دستگاه‌های دولتی موظف شده اند به پنجره واحد دولت الکترونیکی متصل شوند.

اتصال به پنجره واحد خدمات دولت از جمله مواردی است که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر اجرایی شدن آن تاکید جدی دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی آقای علی خضریان با اشاره به ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها در اتصال به پنجره واحد خدمات دولت از رئیس جمهور خواست با حضور هرچه سریعتر نیرو‌های انقلابی، زمینه چشاندن طعم خدمت را به مردم فراهم کند.

بر اساس آخرین گفته آقای زارع پور وزیر ارتباطات در صورت عدم همکاری دستگاه‌ها در زمینه اتصال به پنجره واحد دولت برخورد لازم از سوی نهاد‌های نظارتی با آن‌ها صورت خواهد گرفت./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: بیمه مرکزی پنجره ملی خدمات دولت
ارسال نظر
آخرین اخبار