۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
تعداد بازدید: ۳۶۳۸۴۷
تفاهم نامه همکاری بین سازمان تدارکات پزشکی با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در راستای توسعه فناوری در حوزه فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی امضا شد.
کد خبر: ۲۳۰۱۷

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، تفاهم نامه همکاری بین سازمان تدارکات پزشکی با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی در راستای توسعه فناوری در حوزه فرآورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تدارکات پزشکی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی
در این نشست که مدیرعامل و معاون اقتصادی سازمان تدارکات پزشکی، مدیران عامل شرکت‌های داروسازی سها و تجهیزات پزشکی هلال ایران، رئیس و مدیران سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی حضور داشتند، بر مشارکت و همکاری در حوزه‌های نوآوری و دانش بنیان شامل اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و تولید محصولات در حوزه‌های تجهیزات و ملزومات پزشکی، دارویی تأکید شد و تفاهم نامه همکاری در این زمینه به امضای طرفین رسید.

هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تعامل دوسویه و همکاری‌های مشترک با بهره گیری از ظرفیت‌های سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و شرکت‌های تحت پوشش سازمان تدارکات پزشکی، همکاری برای تولید مواد اولیه و فرآورده‌های حوزه سلامت و برنامه ریزی و ایجاد بستر مناسب به منظور تولید اقلام و محصولات دانش بنیان است.

عسکری در ابتدای جلسه با اشاره به شعار راهبردی امسال از سوی مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی) بیان کرد: همکاری با سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی پتانسیل جدیدی را در شرکت‌های تولیدی ما ایجاد می‌کند و این ارتباط بین دانش و صنعت منجر به رونق تولید در شأن انقلاب جهادی مبنی بر شعار سال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی افزود: این همکاری و تعامل فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد و انشاالله تفاهم نامه را وارد فاز عملیاتی کرده و با تقویت بخش تحقیق و توسعه بتوانیم در بخش خدمات دیالیز آنچه در شأن بیماران نیازمند دیالیزی است را انجام دهیم و با بومی سازی محصولات در بخش صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیاز‌های واقعی را برای سال‌های آینده پوشش دهیم.

حسن زمانیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی نیز ضمن استقبال از همکاری فی مابین سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی و سازمان تدارکات پزشکی، گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران توسعه علوم و فناوری مورد نیاز در جهت رفع معضلات و چالش‌های کشور است و با طراحی فرایند‌ها و ایجاد بستر‌های مربوطه، متولی راهبری و هدایت محققین از ایده تا تولید بوده است و نقشی بنیادین در الگودهی و اشاعه اینگونه فعالیت‌ها به سایر مراکز علمی و پژوهشی ایفاکرده است. استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دو مجموعه فرصت مناسبی را برای هر دو سازمان در زمینه گسترش تولید محصولات بومی دانش بنیان فراهم خواهد آورد.

وی ادامه داد:ما هفت پژوهشکده در سطح ملی داریم که نقش مغزافزار برای شرکت‌های فناور محور دارند و این شرکت‌ها نقش بازوی عملیاتی را برای ما دارند به این ترتیب که ما دانش فنی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و با این تلفیق می‌توانیم ایده را به مرحله اجرا برسانیم.

وی در ادامه به طرح‌های پیش رو برای همکاری با شرکت‌های تابعه سازمان تدارکات پزشکی اشاره کرد و گفت: با همکاری مشترک میتوانیم صنعت دیالیز را در هلال احمر گسترش دهیم و امیدواریم به سمت و سویی برویم که در آینده نزدیک دارو‌های خاص را نیز بتوانیم در سطح ملی تولید کنیم./ فارس

برچسب ها: رئیس سازمان تدارکات پزشکی تفاهم نامه همکاری تفاهمنامه
ارسال نظر
آخرین اخبار