۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
تعداد بازدید: ۶۹۴۵۵
رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند با اظهار امیدواری بر رفع شماری از موانع و معضلات هموطنان خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات قضایی و غیر قضایی مردم این استان در دستور کار است.
کد خبر: ۲۳۲۸۳

رفع مشکلات قضایی و غیرقضایی خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در سیزدهمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند در استان خراسان جنوبی شد و از سوی نماینده، ولی فقیه در این استان و استاندار آن و سایر مقامات استانی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به بیرجند، طی مصاحبه‌ای به تشریح اهداف سفر هیئت عالی قضایی به استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: در این سفر ضمن سرکشی به بخش‌ها و مراکز قضایی استان خراسان جنوبی، هیئت‌هایی به شهرستان‌های مختلف این استان اعزام می‌شوند و تلاش می‌شود با همکاری مسئولان استان، مجموعه مسائل اعم از قضایی و غیرقضایی از جمله رفع موانع کسب‌وکار بررسی و در راستای رفع آن‌ها اقدام شود.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: نشست‌هایی با نمایندگان اقشار مختلف استان خراسان جنوبی و مسئولان اداری این استان برگزار خواهیم کرد و جمعی از مدیران عالی دستگاه قضا به صورت چهره به چهره با مردم شریف استان خراسان جنوبی دیدار خواهند داشت تا ضمن استماع مسائل آنها، دستورات و اقدامات مقتضی را به عمل آورند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: خدا را شاکر هستیم که توفیق حاصل شد در استان خراسان جنوبی که دارای مردمی متدین، مؤمن و اهل علم و فرهنگ است حضور پیدا کنیم.

همچنین در جریان این سفر، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آن‌ها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال گذشته تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم و یزد سفر کرده است و سفر به خراسان جنوبی، نهمین سفر رسمی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید محسوب می‌شود.

البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌های استانی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان و بوشهر استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه در دوره جدید اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

رئیس قوه قضاییه در اولین مقصد از سفر استانی اش به خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حضور یافت

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، امروز پنجشنبه (۱۹ آبان) در نخستین برنامه از سفر استانی خود به خراسان جنوبی در دانشگاه بیرجند حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به گفتگو و تبادل نظر بپردازد.

رئیس قوه قضاییه طی حدود ۱۶ ماه اخیر که تصدی ریاست عدلیه را برعهده دارد، چندین نشست هم‌اندیشی را با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی کشور برگزار کرده است.

هجدهم مهرماه سال جاری، رئیس دستگاه قضا طی سخنانی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، برای استماع مطالب و نقطه‌نظرات هر فرد، گروه و جریانی که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض است، اعلام آمادگی کرده و گفته بود: خطاب به همه جریان‌ها، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی، دسته‌جات و افرادی از عموم مردم که دارای ابهام، سؤال، انتقاد و اعتراض هستند، اعلام می‌کنم که آمادگی استماع نقطه‌نظرات و پیشنهادات و انتقادات آن‌ها از طریق گفتگو را دارم و قطعاً چنانچه اشتباه و ضعفی از ناحیه ما وجود داشته باشد از نقطه‌نظرات ارائه شده در راستای رفع آن‌ها استفاده می‌کنیم و هیچ ابایی از اصلاح و رفع ضعف نداریم.

این اولین گفتگوی رو در رو و بدون واسطه روسای یکی از قوای سه گانه با دانشجویان پس از بروز اغتشاشات در کشور است./ صدا و سیما

برچسب ها: دستگاه قضایی قضایی رئیس قوه قضاییه خراسان جنوبی
ارسال نظر
آخرین اخبار