۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۲۳۲۱
نالند در گفتگو با نشریه Ukrainskaya Pravda گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌دلیل «هشدار‌های قاطع کشور‌های غربی و همچنین غیرقابل‌قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین» از توسل به سلاح اتمی منصرف شده است.
کد خبر: ۲۴۳۹۲

واکنش زاخارووا به اظهارات نالند/ تلاشی بی‌حاصل برای مقصر جلوه‌دادن روسیه!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  سخنگوی وزارت‌خارجه روسیه به اظهارات معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا درباره منصرف کردن مسکو از توسل به سلاح اتمی در جنگ اوکراین، واکنش نشان داد.

به گزارش مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیرخارجه روسیه در پاسخ به اظهارات ویکتوریا نالند، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا که گفته است «هشدارهای غرب مانع توسل روسیه به سلاح اتمی در اوکراین شده است»، بیان داشت: «این صحبت‌ها چیزی نیست جز تلاشی بی‌حاصل برای مقصر جلوه‌دادن روسیه.»

نالند در گفت‌وگو با نشریهUkrainskaya Pravda گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به‌دلیل «هشدارهای قاطع کشورهای غربی و همچنین غیرقابل‌قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین» از توسل به سلاح اتمی منصرف شده است.

زاخارووا در واکنش به این اظهارنظر مقام آمریکایی اظهارکرد: ویکتوریا نالند یک‌بار دیگر خودش را شکست داد؛ او در وهله اول، از طریق رسانه و اندیشکده‌های تحت کنترل خودش، موضوع تهدید هسته‌ای روسیه را برجسته کرد و حالا هم سعی می‌کند اتهامی که کسی گردن نگرفته است را طور دیگری جلوه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به منظور توضیح اظهاراتش، به بیانیه دوم نوامبر این وزارتخانه درباره پیشگیری از جنگ اتمی اشاره کرد. وی همچنین تاکید کرد: درباره غیرقابل‌قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی نیز باید بگویم که نالند در جایگاهی نیست که به دیگران درس بدهد. کافی است نگاه کنید و ببینید آمریکا چندین و چند شبکه برق را ویران کرده و از آن بدتر، چندین و چند شبکه برق با مشارکت آمریکا و ناتو ویران شده است. 

برچسب ها: روسیه جنگ اوکراین و روسیه حمله روسیه به اوکراین ناتو مقامات آمریکایی
ارسال نظر
آخرین اخبار