۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۹۹۲۸
معاون دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: هزینه تجهیزات توانبخشی در کشور زیاد و سرسام آور است بنابراین حمایت بیمه‌ها برای زیر پوشش قراردادن این تجهیزات ضروری است.
کد خبر: ۲۴۶۷۲

باید تجهیزات توانبخشی زیر پوشش بیمه‌ای قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مسعود فلاحی روز یکشنبه در نشست خبری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: ۱۵ تا ۱۶ درصد افراد دنیا دچار معلولیت یا ناتوانی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌ها این ناتوانی‌ها را می‌توان برطرف کرد تا آن‌ها در جامعه به راحتی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر موضوع فناوری به لحاظ خودکفایی و اهمیت مورد تاکید مسئولان است، اظهار داشت: این حوزه بسیار وسیع بوده و شامل فناوری دارویی که از موارد تکنولوژیک هستند، بیوتکنولوژی و زیست‌فناوری، پرونده الکترونیک و گیاهان دارویی است که سهم بزرگی از تجارت را در دنیا دارد.

فلاحی ادامه داد: افراد معلول یا دارای ناتوانی نیاز مبرم به تجهیزات توانبخشی دارند که به راحتی بدون نیاز به کسی کار‌های شخصی را انجام دهند و باید سازمان‌های بیمه گر با پوشش بیمه‌ای این تجهیزات به ارتقای سلامت جسم و روان آن‌ها کمک کنند.

بیشتر تجهیزات توانبخشی وارداتی است

وی با بیان اینکه بیشتر تجهیزات توانبخشی وارداتی است، تصریح کرد: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای نخستین بار جشنواره ملی فناوری توانبخشی را برگزار می‌کند تا به همراه پزشکان و کارشناسان به ارائه ایده‌ها و مقالات در زمینه ارتقای محصولات توانبخشی استاندارد برای رفع نیاز معلولان بپردازد.

به گفته معاون تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، با توجه به اینکه امسال سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده باید توجه جامعه را به این مسئله سوق دهیم که فناوری می‌تواند کمک زیادی در بخش توانبخشی انجام دهد، زیرا مددجویان توان پرداخت تجهیزات توانبخشی را ندارند و هزینه آن زیاد است.

۵۹ خدمت توانبخشی زیر چتر حمایت بیمه سلامت

فرهاد آزادی دبیر اجرایی جشنواره ملی فناوری توانبخشی نیز در این نشست گفت: در حوزه خدمات توانبخشی بیمه سلامت ۵۹ خدمت را تحت پوشش قرار داده و در این جشنواره مسئولان بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح حضور دارند تا تعامل بیشتری برای پوشش حمایتی از این تجهیزات صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فناوری توانبخشی در ۲۰ آذر در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده که شامل ۷۴ اثر ایده، ۳۳ اثر اختراع، ۲۶ اثر ابتکارات دانش آموزی، ۱۶ اثر پایان نامه‌های محصول محور و ... از ۲۸ استان کشور است و در حاشیه این جشنواره کنگره یکروزه فناور توانبخشی نیز برگزار می‌شود.

آزادی تصریح کرد: موضوع استانداردسازی تجهیزات توانبخشی تولید داخل بسیار حائز اهمیت است، به همین منظور تعامل وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و دانشگاه علوم توانبخشی در این زمینه مهم بوده و باید از ظرفیت‌های موجود در بخش فناوری استفاده بهینه با کمک شرکت‌های دانش بنیان انجام شود./ ایرنا

برچسب ها: تجهیزات پزشکی حوزه توانبخشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
ارسال نظر
آخرین اخبار