۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
تعداد بازدید: ۶۹۶۳۴
شهردار تهران با بیان اینکه نقش کادر درمان کشور در عرصه‌های مختلف مقاومت بی بدیل است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم، فرهنگی که میراث شهدایی چون حاج قاسم است.
کد خبر: ۲۵۹۵۹

نقش کادر درمان کشور در عرصه‌های مختلف مقاومت بی‌بدیل است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، علیرضا زاکانی یکشنبه شب در همایش بزرگداشت شهدای مدافع سلامت و بهداری مقاومت در مرکز همایش‌های برج میلاد افزود: خوشحالم در جمعی حاضرم که مدال مجاهدت و ایثار را بر سینه دارد. پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان عزیزی که در دفاع مقدس خوش در خشیدند و بعد از آن در عرصه‌های خدمت و ارتقاء سلامت جامعه کوشیدند.

وی ادامه داد: جهادگران عرصه سلامت پس از جنگ و در سالیان اخیر زمانی که دست نیاز مردمانی خارج از مرز‌های ایران به سویشان دراز شد، به گرمی دست هم نوعان خود را فشردند و در جبهه مقاومت طوری خوش درخشیدند که برای آنان که از نزدیک شاهد مجاهدت هایشان بودند تبدیل به اسطوره شدند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کادر درمان ما با شیوع کرونا در سال ۹۸ عرصه‌های جدیدی از خدمت را تجربه کردند و در دفاع از سلامت مردم جان خود را در کف دست گذاشتند.

وی با اشاره به رشادت‌های کادر پزشکی در دفاع مقدس نیز گفت: فداکاری‌های مجموعه بهداری رزم و جامعه پزشکی از آغاز انقلاب تا کنون از چنان نصاب بالایی برخوردار است که باعث شده آن‌ها تبدیل به الگوی اقشار مختلف مردم در ایران شوند.

به گفته زاکانی، کادر درمان در زمان جنگ تحمیلی که از حداقل‌ترین امکانات هم برخوردار نبودند با فداکاری خود خط مقدم جبهه‌ها را پر کردند به طوری که معادلات را تغییر دادند و خاطرات بسیاری از مجاهدت‌های آن‌ها در دفاع مقدس وجود دارد.

وی تاکید کرد: تا امروز که ۴۴ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، نقش کادر درمان در عرصه‌های مختلف مقاومت بی بدیل بوده به نحوی که دستاورد‌های پزشکان ما می‌تواند آموزه‌های خوبی برای نظام سلامت در سراسر دنیا داشته باشد.

شهردار پایتخت با اشاره به تجارب ارزنده جامعه پزشکی نیز گفت: باید بتوانیم در وهله اول مردم ایران را از این تجربه بهره‌مند کنیم و سپس این تجارب را در اختیار جامعه بشری به ویژه کشور‌های پیرامونی و پیوسته به تفکر انقلاب اسلامی قرار دهیم./ ایرنا

برچسب ها: علیرضا زاکانی شهردار تهران دوران دفاع مقدس نظام سلامت
ارسال نظر
آخرین اخبار