۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۱۱۴۸۴۰
همانطور که پیر سفر کرده انقلاب فرمودند، تربت پاک شهیدان مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است، اما چرا در تبدیل این گنج گرانبها به ذخایر اجتماعی و سرمایه اجتماعی که بنیان‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آنطور که باید و شاید موفق نبوده‌ایم؟!
کد خبر: ۳۴۳۳۸

علی حیدری، سردبیر صبح صادق

پایگاه خبری تحلیلی خطوط: فرمانده معظم کل قوا چهارشنبه گذشته در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت بیانات مهمی داشتند. ایشان در بخشی از سخنان خود تأکید کردند: «این کار‌های جاری‌ای که دارد انجام می‌گیرد خوب است، [ولی]این‌ها باید صد برابر بشود؛ ما توانش را داریم، آدمش را داریم، استعدادش را داریم. می‌توانیم کار هنری بکنیم، می‌توانیم فیلم‌های خوب بسازیم، می‌توانیم کتاب‌های خوب بنویسیم، می‌توانیم رمان‌های حاکی از حوادث بسازیم؛ می‌توانیم؛ [منتها]در این کار‌های هنری هدف را فراموش نکنیم، هدف را گم نکنیم.»
سی و پنج سال از پایان جنگ تحمیلی علیه ملت ایران می‌گذرد. جنگی نابرابر که تنها با ایمان و اراده‌های پولادین مردان و زنان و جوانان ایرانی و با فرماندهی شخصیتی، مانند امام خمینی (ره) می‌شد در برابرش ایستادگی و مقاومت کرد و با همه کاستی‌ها و کمبود‌های مادی و تجهیزاتی، با ایثار و فداکاری پیروز میدان شد و جلوی راه دشمن را برای تجاوز و تصرف خاک کشور سد کرد. در طی این سال‌ها، کار‌های ارزشمندی برای ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس در ساحت‌های گوناگون فرهنگی و هنری صورت گرفته که برخی از آن‌ها را می‌توان آثار ماندگار فرهنگی و هنری دانست؛ از فیلم و موسیقی گرفته تا کتاب و....
با گذشت بیش از چهار دهه از آغاز جنگ و دفاع مقدس جانانه ملت بزرگ ایران که بدون شک فصل تاریخی و انکارناپذیری از عمر انقلاب بزرگ اسلامی است و هنوز هم تشییع پیکر یک شهید گمنام یا بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس به کانون ابراز عشق و ارادت مردم به انقلاب و ارزش‌های آن تبدیل می‌شود، هنوز همانطور که پیر سفر کرده انقلاب فرمودند، تربت پاک شهیدان مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان است، اما چرا در تبدیل این گنج گرانبها به ذخایر اجتماعی و سرمایه اجتماعی که بنیان‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، آنطور که باید و شاید موفق نبوده‌ایم؟! چرا نتوانسته‌ایم از این گنج عظیم در ساحت فرهنگی جامعه استفاده کنیم؟! چرا در نمادسازی از این گستره بیکرانه و معرفی چهره‌های ماندگار دفاع مقدس به نسل جدید موفق نبوده‌ایم؟! چرا در نبرد رسانه‌ای با قدرت‌های سلطه‌گر و دست‌نشانده‌های‌شان دست برتر را پیدا نکرده‌ایم؟!
این چرا‌ها و ده‌ها سؤال دیگر علت تأکید چندباره رهبر حکیم انقلاب بر کار مستمر، فاخر و اثرگذار درباره دفاع مقدس را بیش از پیش روشن و نمایان می‌کند و تأکید ایشان بر کار صد برابری در این حوزه نشان از اهمیت فوق‌العاده این موضوع دارد که بدون شک از امروز باید دغدغه و اولویت نهاد‌های فرهنگی و متولی دفاع مقدس و فعالان این عرصه قرار گیرد و حتی لحظه‌ای را هم نباید برای تقویت کارزار فرهنگی از دست داد.
برچسب ها: بیانات رهبری مقام معظم رهبری هفته دفاع مقدس دوران دفاع مقدس
ارسال نظر
آخرین اخبار