۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۹۱۸۸۴
دبیر نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت گفت: کشور‌های چاق دنیا از نظر علمی بررسی شده اند و متخصصان به این نتیجه رسیده اند که ایران نیز همانند سایر کشورها در حوزه چاقی وضعیت خوبی ندارد.
کد خبر: ۲۶۱۳۴

وضعیت نامناسب ایران در حوزه چاقی/ باید به عوارض چاقی توجه شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سید "مهدی طبایی" در مصاحبه اختصاصی، افزود: در کشور‌های توسعه یافته مانند امریکا بیش از ده درصد جمعیت مبتلا به دیابت هستند و در ایران بر اساس تخمین ها، حدود ۶ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند، معمولا ۱۵ درصد بیماران دیابتی یعنی حدود ۹۰۰ هزار نفر در خطر ابتلا به زخم پای دیابتی قرار دارند و از هر چهار نفر مبتلا به زخم پای دیابتی، یک نفر دچار قطع عضو می‌شود، از سوی دیگر ایران به سمت پیری پیش می‌رود که از عوامل بروز زخم‌های مزمن است و بنابراین سیاست‌های کشورمان در حوزه جوانی جمعیت با اهمیت است تا بتوانیم از بروز این مشکلات بهداشتی پیشگیری کنیم.

دبیر نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت افزود: در حوزه چاقی ایران وضعیت خوبی ندارد، کشور‌های چاق دنیا از نظر علمی بررسی شده اند و ایران ششمین کشور دارای اضافه وزن بالاست که باید به عوارض چاقی و زخم‌های ناشی از آن نیز توجه شود.

طبایی با بیان اینکه زخم‌های مزمن با ایجاد عفونت، قطع اندام‌های تحتانی، کاهش کیفیت زندگی بیمار و خانواده، افزایش مدت بستری بیمار، ایجاد افسردگی و ... بار اقتصادی و اجتماعی و سلامتی زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند، گفت: زخم‌های مزمن خطر بزرگی است، اما به اهمیت آن توجه نشده است.

دبیر نهمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت تاکید کرد:حمایت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه زخم‌های مزمن به اندازه کافی انجام نشده است و بنابراین نیاز به آگاهی بخشی بیشتری در مورد این معضل وجود دارد.

طبایی با اشاره به انجام پژوهش‌ها درباره درمان‌های نوین زخم، گفت: نتایج این پژوهش‌ها را در قالب دوره‌های آموزشی برای پزشکان و پرستاران ارائه می‌کنیم تا این متخصصان برای مدیریت این بیماری توانمند شوند. تاکنون ۱۵۰۰ نفر از پزشکان در رشته‌های مختلف و پرستاران در این دوره‌ها شرکت کرده اند و از این طریق شبکه‌ای برای درمان زخم‌های مزمن در کشور ایجاد شده است./ صدا و سیما

برچسب ها: کم تحرکی و چاقی چاقی
ارسال نظر
آخرین اخبار