۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
تعداد بازدید: ۱۰۰۰۰۶
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بودجه کشور باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند که متاسفانه هم اکنون این رقم کمتر از ۱۱ درصد است گفت: با این میزان بودجه و شیوه تخصیص‌ها، تکمیل یک پروژه ملی ۱۸ سال به طول می انجامد.
کد خبر: ۲۶۴۵۹

تخصیص ۷ درصدی بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲/ با این میزان بودجه تکمیل یک پروژه ملی ۱۸ سال طول می‌کشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اسماعیل حسین زهی، در رابطه با وضعیت تخصیص بودجه عمرانی گفت: متاسفانه وضعیت تخصیص بودجه پروژه‌های عمرانی در سال جاری مناسب نبوده و تاکنون کمتر از ۷ درصد تخصیص انجام شده است. البته قول‌هایی داده شده تا پایان سال میزان تخصیص افزایش پیدا کند که باید منتظر بمانیم تا چه اندازه عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت بودجه عمرانی در لایحه ۱۴۰۲ افزود: بودجه عمرانی سال جاری حدود ۲۶۰ هزار میلیارد تومان بوده که با افزایش ۲۶ درصدی به ۳۲۸ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ رسیده که البته تکافوی پروژه‌های عمرانی نیمه تمام را نمی‌دهد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ ظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد بودجه کشور باید به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کند که متاسفانه هم اکنون این رقم کمتر از ۱۱ درصد است. با این میزان بودجه و شیوه تخصیص‌ها، تکمیل یک پروژه ملی ۱۸ سال به طول می‌انجامد. بنده معتقدم باید قانون برنامه را برای اختصاص ۳۰ درصدی بودجه به حوزه عمران را رعایت کرده و مطابق با همان بودجه را تنظیم کنیم./ خانه ملت

برچسب ها: کمیسیون تلفیق بودجه 1402 پروژه های عمرانی
ارسال نظر
آخرین اخبار