۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
تعداد بازدید: ۳۹۸۵۸۶
اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مجلس مدعی شده است که رییس هیات مدیره فولاد مبارکه برادرزن وزیر صمت است. آیا این موضوع صحت دارد؟
کد خبر: ۲۶۷۱

به گزارش پایگاه خبری خطوط؛ انتصابات فامیلی در دولت‌ها موضوع مرسومی است که علیرغم مخالفت‌ها و رسانه‌ای شدن، گا‌ها بدون تغییر انتصاب باقی می مانند. این بار اخباری در رسانه‌ها دست به دست می شود که وزیر صمت، برادرزن خود را به عنوان مدیرعامل فولاد مبارکه منصوب کرده است. آیا این موضوع صحت دارد؟

بر اساس این گزارش؛ هفته گذشته هیرش سعیدیان؛ روزنامه نگار در توئیتی مدعی شد که پس از داماد‌ها این‌بار نوبت به برادرزن‌ها رسید! و علی نبوی، دستیار ویژه و برادر زن فاطمی امین، وزیر صمت در امور شرکت‌ها، بدون حتی یک ساعت سابقه فولادی، رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه بزرگ‌ترین شرکت فولاد خاورمیانه شد!

چند روز پیش هم اردشیر مطهری؛ نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره انتصابات فامیلی گفت: «بعضی آقایان فامیل خودشان را بر سر کار آورده‌اند و پست‌های آنچنانی هم داده‌اند که این سم مهلکی است برای فعالیت آن فرد و شروع خیلی بدی است. آقای وزیر صمت برادر همسرش را به عنوان دستیار ویژه وزیر و رئیس هیئت مدیره فولاد منصوب کرده است. آقای فاطمی امین یعنی هیچ نخبه‌ای در کشور نیست؟ شما که می‌خواهی یک میلیون خودرو در سال صادر کنی، در قیمت خودرو مانده‌ای؛ پراید ۱۷۰، ۱۸۰ میلیون شده. کما اینکه اگر توجه کنید، حضرت آیت الله رئیسی فرمودند که هیچ یک از وزرا خط قرمزم نیست، بنابراین ایشان با هیچ کس تعارف ندارد.» مطمئن باشید هر کس بگوید من مراقب هستم، دروغ می‌گوید. مردم از مدیران ما انتظار چنین رفتار‌هایی را ندارند. اگر هم آقایان تخصصی دارند، دست‌کم باید در یک حوزه دیگری فرستاده شوند تا آنجا کار کنند و نزدیک نباشند.»

البته موضوع انتصاب برادرزن وزیر صمت به عنوان رییس هیات مدیره فولاد مبارکه پس از توییت این روزنامه نگار از سوی وزارت صمت تکذیب شد و محمد حسن ترابی، مدیر روابط عمومی وزارت صمت در توئیتی متقابل پاسخ داد که انتصابات وزارت صمت مبتنی بر شایسته سالاری بوده و شایعات کذبی همانند خبر انتصابات فامیلی در مجموعه فولادی، مانع از اجرای پروژه‌های تحولی وزیر صمت در بخش‌های مرتبط نخواهد بود.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ما؛ یک منبع آگاه در وزارت صمت در خصوص این موضوع ضمن تکذیب نسبت فامیلی علی نبوی با وزیر صمت گفت: انتخاب علی نبوی به عنوان رییس هیات مدیره شرکت فولاد مبارکه درست است، ولی این که ایشان نسبت فامیلی با وزیر داشته و برادرزن ایشان هستند صحت ندارد.

از سوی دیگر در تاریخ ۷ مهرماه سال جاری بود که جلسه هیأت‌مدیره شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور وجیه‌الله جعفری رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو اعضاء هیات مدیره این شرکت برگزار شد و در این جلسه بر اساس مصوبه هیات مدیره، محمدیاسر طیب نیا به عنوان مدیرعامل شرکت فولادمبارکه انتخاب و معرفی گردید. در این جلسه، علی نبوی به نمایندگی از شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان رئیس هیأت‌مدیره، سیدضیاء ایمانی به نمایندگی از شرکت بهسازان انرژی تدبیر زنگان به عنوان نایب‌رئیس هیأت‌مدیره، طهمورث جوانبخت به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی به عنوان عضو هیأت‌مدیره و محمدیاسر طیب‌نیا نیز به نمایندگی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان عضو هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه معرفی شدند.

بر اساس این گزارش پیش از این فاطمی امین، طی حکمی علی نبوی را به عنوان دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت‌های و موسسات غیر‌حاکمیتی تحت پوشش وزارت منصوب کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری خطوط؛ شنیده‌ها حاکی از این است که پدر همسر وزیر صمت به شهادت رسیده اند در حالیکه پدر علی نبوی شهید نیستند.

پایان پیام/

ارسال نظر
آخرین اخبار