۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
تعداد بازدید: ۱۶۵۳۵۳
طرحی در شورای شهر نیویورک مطرح شده که استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای استخدام افراد در نیویورک تنها زمانی مجاز خواهد شد که کاملا بی طرفانه عمل می کنند.
کد خبر: ۲۷۱۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط به نقل از ان بی سی، استفاده از ابزار هوش مصنوعی برای استخدام افراد در نیویورک تنها زمانی مجاز خواهد شد که بررسی سالیانه این ابزار ثابت کند آنها میان افراد بر اساس جنسیت یا نژاد تبعیض قائل نشده و کاملا بی طرفانه عمل می کنند.

شرکت های فناوری برای طراحی ابزار هوش مصنوعی عمدتا از محتوا و تصاویری استفاده می کنند که مربوط به مردان سفید پوست است و به همین علت ابزار یادشده به شکلی جهت دار و تبعیض آمیز بر علیه زنان و رنگین پوستان عمل می کنند.

انتظار می رود در آینده نزدیک دیگر ایالات آمریکا نیز قوانین مشابهی را با هدف مقابله با تبعیض های ناشی از استفاده از هوش مصنوعی تصویب کنند.

البته برخی از کارشناسان هوش مصنوعی و فعالان حقوق دیجیتال نگران هستند که این کار به اندازه کافی برای مهار رویه های تبعیض آمیز ناشی از استفاده از هوش مصنوعی موثر نباشد. آنان می گویند از این طریق استاندارد ضعیفی برای رگولاتوری ها و قانون گذاران فدرال ایجاد می شود تا به دنبال راه حل هایی اساسی تر برای مهار برنامه های کاربردی مضر هوش مصنوعی که نابرابری ها را تشدید می کنند، بگردند.

در صورت نهایی شدن این طرح که از ماه نوامبر در شورای شهر نیویورک مطرح شده، تخلف از آن جریمه ای حداکثر 1500 دلاری برای کارفرمایان در پی خواهد داشت. این قانون در صورت تصویب از ابتدای سال 2023 به اجرا درمی آید. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تجاری برای بررسی رزومه ها یا تحلیل ویدئوهای مصاحبه های کاری از ابزار هوش مصنوعی استفاده می کنند./فارس

برچسب ها: شبکه هوش مصنوعی
ارسال نظر
آخرین اخبار