۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
تعداد بازدید: ۹۰۸۹۰
رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد؛
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در حال حاضر قوانین و مقررات بازدارنده نیست و نیاز است برای ۲۱ نوع تخلف حادثه ساز در رانندگی، قوانین و جرایم بازدارنده وضع شود.
کد خبر: ۲۷۳۹۰

قوانین و مقررات رانندگی بازدارنده نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، سردار سرتیپ پاسدار سیدکمال هادیانفر، صبح امروز در برنامه صبحانه ایرانی شبکه ۲ سیما، با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در جهان اظهار داشت: تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیا است به طوری که سالانه بیش از یک ونیم میلیون نفر در دنیا براثر تصادفات رانندگی جان خودشان را از دست می‌دهند و پنجاه میلیون نفر نیز مصدوم و مجروح می‌شوند.

وی افزود: کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست. سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار نفر از هموطنانمان را در راه‌ها و شهر‌ها بر اثر تصادف از دست دادیم و ۳۰۰ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند. یعنی در هرساعت تقریباً دونفر کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح می‌شوند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: این شرایط و آمار جانباختگان تصادفات در کشور برای ما قابل قبول نیست، هرچند که در سال ۸۳-۸۴ آمار جانباختگان تصادفات تقریباً ۲۷ هزار نفر بوده، ولی با کار‌هایی که انجام شده، به لطف خدا این کاهش ۱۰ هزار نفری اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: در تصادفات رانندگی، علاوه بر خسارات معنوی و روحی که جبران ناپذیر است به لحاظ مادی نیز به ازای هر جانباخته تصادفات حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود به طوری که خسارات مادی ناشی از تصادفات، معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی می‌شود.

سردار هادیانفر با بیان اینکه انسان، راه و وسیله نقلیه نقش اساسی در تصادفات دارند، افزود: بحث مدیریت کلان هم بسیار مهم است که تکالیف همه دستگاه‌ها را ابلاغ کند و در نهایت نیز توضیح بخواهد.

رئیس پلیس راهور در ادامه با اشاره به بازدارنده نبودن قوانین و مقررات، گفت: امروز قوانین و مقررات ما بازدارنده نیست و با توجه به نرخ تورمی که به وجود آمده است، مبالغ جرایم آنگونه که باید، نمی‌تواند اثربخشی و بازدارندگی داشته باشد.

سردار هادیانفر ادامه داد: طبق قانون هر سه سال باید مبالغ جرایم رانندگی افزایش پیدا کند، اما در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلات مردم و شرایط اقتصادی، ما این موضوع را دنبال نکردیم، ولی حداقل برای ۲۱ نوع تخلف حادثه ساز که سرعت سرآمد آن هاست باید جرایم بازدارنده وضع شود.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: حدود ۳۴ درصد از تصادفات در جاده‌ها اتفاق می‌افتد، ولی ۷۰ درصد از جانباختگان تصادفات در جاده هاست یعنی اکثر رانندگان عزیز اغلب به رانندگی درون شهری عادت دارند و در مسیر‌های طولانی که معمولاً هم در ۳۰ کیلومتری شهر مبدا یا مقصد است به دلیل شتاب و عجله یا خستگی ناشی از سفر، تصادف می‌کنند.

وی در پایان افزود: از هموطنان عزیز تقاضا دارم، با توجه به وضعیت جوی، در این ایام از سفر‌های غیرضروری بپرهیزند و در هنگام رانندگی مواظب عابرین پیاده باشند. عابرین هم بعلت اینکه رانندگان داخل خودرو ممکن است به دلیل برودت هوا و بخار داخل خودرو از دید کافی برخوردار نباشند، قوانین را رعایت کنند تا مشکلی پیش نیاید./ مهر

برچسب ها: سردار سید کمال هادیانفر قوانین تصادفات رانندگی
ارسال نظر
آخرین اخبار