۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۴
تعداد بازدید: ۶۵۳۶۴۷
عباد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران گفت: بحث قیمت‌گذاری دستوری در تمام دولت‌ها بوده و از آن طرف قبول نداشتن بازار آزاد و به نوعی دور شدن از تعاملات بازار شرایط اقتصاد را بدتر کرده است.
کد خبر: ۳۶۵۸۴

توسعه اینگونه اتفاق نمی‌افتد/دولت‌ها با قیمت‌گذاری دستوری آزادی عمل و خلاقیت بخش خصوصی را گرفته‌اند

کوچک‌ترین کاری که بخش خصوصی می‌خواهد انجام دهد دولت باید اجازه دهد/ اینگونه توسعه کشور رقم نمی‌خورد

اقدام مهمی که دولت چهاردهم باید انجام دهد

مهراد عباد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، با ارزیابی اقدامات تمامی دولت‌ها مطرح کرد: موضوع اصلی این است که تمامی دولت‌ها با تحریم‌های بین‌المللی مواجه بودند. علاوه بر مسائل و مشکلات داخلی که وجود داشت شرایط اقتصادی هم با مشکلاتی مواجه شد. هرچه هم جلوتر رفتیم علاوه بر اینکه تعاملات بین‌المللی بهتر نشد عملا به اقتصاد کشور ضربه بیشتری وارد شد.

دولت چهاردهم باید به صورت پله‌ای آزادی بخش خصوصی را بیشتر کند تا بتوانند با نوآوری خودشان وضعیت بازهای جهانی را بهتر کنند.

بیشتر بخوانید: اعتماد سرمایه‌گذار داخلی را با اقدامات عملی بازسازی کنیم/باید سهم نهاد‌های قدرت از اقتصاد کاهش یابد و به بخش خصوصی واگذار شود

عباد ادامه داد: یکی از نقاط ضعفی که تمامی دولت‌ها در حوزه محیط کسب و کار داشتند بحث تغییر قوانین و مقررات به سرعت بود یعنی زمانی که سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها با بحران‌ها و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شدند برای اینکه بتوانند شرایط را بهتر کنند، مقرراتی را وضع می‌کردند که متاسفانه هیچ ارزیابی از قبل نشده بود، قوانینی خلق‌الساعه‌ای که در خیلی از مواقع شرایط را بدتر می‌کرد.

روندی که شرایط اقتصاد را بدتر کرد!

کوچک‌ترین کاری که بخش خصوصی می‌خواهد انجام دهد دولت باید اجازه دهد/ اینگونه توسعه کشور رقم نمی‌خورد

بیشتر بخوانید: تورم ۱۴۰۳بالاتر از ۱۴۰۲!/قطعا امسال قیمت‌های حامل‌های انرژی افزایش خواهدیافت/دولت سیزدهم ارز را ۲۷ هزار تومان تحویل گرفت چرا ۶۴هزار تومان است!

بحث قیمت‌گذاری دستوری در تمام دولت‌ها بوده و از آن طرف قبول نداشتن بازار آزاد و به نوعی دور شدن از تعاملات بازار شرایط اقتصاد را بدتر کرده است. خوب است که یک مقدار آزادی بیشتری به فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی دهیم تا دستشان باز باشد و بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند و باعث توسعه کشور شوند.

وی افزود: برای اینکه اقتصاد کشور پیشروی داشته باشد نیاز به یک ثبات داریم، ثبات قوانین و مقررات یکی از مسائل مهم است. در این سال‌ها با چالش‌های مختلفی مواجه شدیم و تلاش می‌کردیم شرایط را بهتر کنیم اما با مقررات دخالت‌های دولت‌ها طی این سال‌ها افزایش یافت یعنی کوچک‌ترین کاری که بخش خصوصی می‌خواهد انجام دهد دولت باید اجازه دهد، اینگونه آزادی عمل بخش خصوصی را گرفته‌اند مخصوصا با قیمت‌گذاری دستوری در تمام حوزه‌ها خلاقیت از بخش خصوصی گرفته‌ شده است. بحث قیمت‌گذاری دستوری در تمام دولت‌ها بوده و از آن طرف قبول نداشتن بازار آزاد و به نوعی دور شدن از تعاملات بازار شرایط اقتصاد را بدتر کرده است. خوب است که یک مقدار آزادی بیشتری به فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی دهیم تا دستشان باز باشد و بتوانند کارهای بزرگتری انجام دهند و باعث توسعه کشور شوند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران به ارائه خواستاری در خصوص فعالیت دولت چهاردم اشاره و گفت: از دولت بعدی خواهش این است که در بحث قیمت ارز ورود کند، باید ارز تک نرخی شود. موضوع ثابت نگه داشتن نرخ ارز در تمامی دولت‌ها بوده، حتی دولت آقای شهید ابراهیم رئیسی هم قرار بود ابتدای سال گذشته این کار را انجام دهند اما آن‌ها هم به قیمت‌گذاری دستوری نرخ ارز روی آوردند. دولت چهاردهم باید به صورت پله‌ای آزادی بخش خصوصی را بیشتر کند تا بتوانند با نوآوری خودشان وضعیت بازارهای جهانی را بهتر کنند.

برچسب ها: مهراد عباد بخش خصوصی دولت چهاردهم توسعه کشور بازار کسب و کار قوانین توسعه قیمت‌گذاری دستوری خلق‌الساعه
ارسال نظر
آخرین اخبار