۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
تعداد بازدید: ۸۲۶۳۵۷
عباد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران گفت: باید بین نگرش‌های مختلف داخلی یک گفتگویی راه بیندازیم تا پس از یک توافقی داخلی برویم با دنیا صحبت کنیم.
کد خبر: ۳۶۶۷۳

 

تمامی کشور‌ها به یکدیگر احتیاج دارند/شعار‌های خودکفایی ضد فرهنگ است/تفکر غرب‌ستیزی مانع توسعه ایران!علت عدم توسعه ایران چیست؟/ در ابتدا یک گفتگوی داخلی صورت گیرد سپس برویم با دنیا صحبت کنیم

به قول دکتر پزشکیان قفسی درست کرده‌ایم و فکر می‌کنیم تمامی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم

مهراد عباد، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به مناسبت روز گفتگو و تعامل سازنده با جهان مطرح کرد: متاسفانه در چند ده سال اخیر در پی تحریم‌ها ارتباطمان با دنیا بسیار کم شده است، علاوه بر اینکه گفتگویی با دنیا نداریم، ارتباطی هم با آن‌ها نداریم. به نظر بنده برای اینکه بتوانیم این ارتباط را بسازیم باید در ابتدا یک گفتگوی داخلی صورت گیرد. آقای پزشکیان هم رو این موضوع زیاد بحث می‌کردند، علاوه بر اینکه نیاز به تعامل با دنیا است در ابتدا باید بین نگرش‌های مختلفی که در داخل داریم یک گفتگویی راه بیندازیم تا به یک توافقی برسیم سپس برویم با دنیا صحبت کنیم.

علاوه بر اینکه نیاز به تعامل با دنیا است در ابتدا باید بین نگرش‌های مختلفی که در داخل داریم یک گفتگویی راه بیندازیم تا به یک توافقی برسیم سپس برویم با دنیا صحبت کنیم.

 

عباد ادامه داد: چنین تجربه‌ای را داشته‌ایم که هر گروهی که برای مذاکره می‌رفته آن گروه مقابل به نوعی تمام کارها را تخریب می‌کردند و عملا منافعی برای کشور هیچ موقع حاصل نشده است. باید با هر کشوری که منافع برای ایران دارد، ارتباط سازنده داشته باشیم و واقعا هم فرقی نمی‌کند چه کشوری باشد اما حتما باید قبل از آن یک گفتمان داخلی راه بیندازیم.

وی افزود: انواع و اقسام نگرش‌ها شکل گرفته، افراد تندرویی هستند که هیچ اعتمادی به مذاکره ندارند و هیچ نیازی به مذاکره نمی‌بینند و فکر می‌کنند که به تنهایی می‌توانیم پیشرفت کنیم اما از آن طرف هم بسیاری هستند که فکر می‌کنند به تنهایی نمی‌توانیم کاری کنیم و باید حتما با دنیا تعامل داشته باشیم، باید یک تعادلی در این قسمت حفظ شود. شعارهای خودکفایی که داده می‌شود به نوعی ضد فرهنگ است، هیچ کشوری نتوانسته در محصولات خود خودکفایی داشته باشد، تمامی کشورها هم اکنون به یکدیگر احتیاج دارد و همانند زنجیره به هم وصل هستند.

علت عدم توسعه ایران چیست؟/ در ابتدا یک گفتگوی داخلی صورت گیرد سپس برویم با دنیا صحبت کنیم

آقای دکتر پزشکیان هم گفتند قفسی درست کرده‌ایم و فکر می‌کنیم تمامی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم. باید شعار اول انقلاب: نه شرقی نه غربی را به شعار نه شرقی نه غربی نه شمالی نه جنوبی تبدیل کنیم، باید با تمامی دنیا ارتباط بگیریم نه تنها با یک قسمت.

علت عدم توسعه کشور

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران  به تفکر غرب ستیزی اشاره و مطرح کرد: یکی از عواملی که مانع توسعه کشور ایران شده است، تفکر غرب‌ستیزی است. اوایل انقلاب این تفکر بسیار رونق گرفت و این تفکر ادامه یافت اما دیگر هم اکنون دنیا عوض شده است، چین بزرگ‌ترین دشمن آمریکا و از آن طرف بزرگ‌ترین شریک تجاری هم است. به همین دلیل این سیاست‌های جنگ‌طلبانه و همراه با خشم باعث توسعه هیچ کشوری نشده است، باید دست دوستی به تمام کشورها دهیم. اگر کشوری هم می‌خواهد منافع ما را تامین نکند الزامی نیست با آن ارتباط داشته باشیم، حتی آقای دکتر پزشکیان هم گفتند قفسی درست کرده‌ایم و فکر می‌کنیم تمامی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم. باید شعار اول انقلاب: نه شرقی نه غربی را به شعار نه شرقی نه غربی نه شمالی نه جنوبی تبدیل کنیم، باید با تمامی دنیا ارتباط بگیریم نه تنها با یک قسمت.

برچسب ها: مهراد عباد توسعه کشور کشورهای غربی مسعود پزشکیان داخلی گفتگو دنیا خودکفایی ملی
ارسال نظر
آخرین اخبار