۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
تعداد بازدید: ۴۵۱۷۱
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:هم اکنون بنیاد مستضعفان حمایت از جزایر لارک را در دست دارد، وضعیت جزیره هرمز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال پیگیری است و نیروی دریایی سپاه نیز سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را توسعه می‌دهد که همگی باعث می‌شود در آینده اتفاقات خوبی برای این مناطق بیفتد که در راستای افزایش ثبات و امنیت منطقه است.
کد خبر: ۱۰۳۹۷

توسعه جزایر خلیج فارس در راستای افزایش ثبات و امنیت منطقه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، احمد مرادی در راستای اهمیت افتتاح فرودگاهی با ظرفیت انتقال مسافر در جزیره استراتژیک تنب بزرگ که به همت نیروی دریایی سپاه پاسداران صورت گرفت، گفت: در کشور جزایر متعددی داریم که نقش تأثیرگذاری در امنیت و اقتصاد منطقه دارند که در این میان، ۱۴ جزیره در استان هرمزگان با کارکردهای مختلف قرار دارد.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تعدادی از این جزایر صرفا زیست محیطی هستند، جزایر دیگری مثل قشم و کیش ظرفیت تجاری و گردشگری دارند و جزایری مثل لاوان و سیری نیز نفتی هستند که این تنوع باعث شده نقش و اهمیت جزایر کاملا روشن شده و اهمیت جهانی پیدا کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنگه بین المللی هرمز در پهنه خلیج فارس، آبراهی برای تردد کشتی های بسیار بزرگ است که در جوار آب های جمهوری اسلامی ایران بوده و تحت تسلط ماست، عنوان کرد: جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی نیز جمعیت بومی در حال سکونت دارد که نیاز به خدمات رسانی و امکانات دارند.

مرادی با اشاره به خدماتی که در جزیره ابوموسی صورت گرفته، بیان داشت: در این جزیره امکان تردد به صورت هوایی فراهم شده و ادارات دولتی نیز در آن استقرار دارند اما در تنب بزرگ هنوز این امکانات وجود ندارد که اخیرا با افتتاح فرودگاهی با ظرفیت مسافربری، انگیزه برای افزایش امکانات و خدمات ایجاد شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با بیان اینکه در راستای عمل به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای افزایش سکنه در جزایر خلیج فارس، زمینه اشتغال در حوزه صیادی در تنب بزرگ فراهم شده است، ادامه داد: ایجاد اشتغال در این جزیره، میل به سکونت در آن را افزایش داده و باعث شد کسانی که پیش از این تنب بزرگ سرزمین اجدادی آنها بوده و از آن مهاجرت کرده بودند قصد بازگشت داشته باشند از این رو با سنگ تمامی که نیروی دریایی سپاه برای این جزیره گذاشت و فرودگاهی را احداث کرد و به بهره برداری رساند، زمینه این اقدام فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه با ایجاد تردد دریایی و هوایی برای ساکنان تنب بزرگ، آمادگی لازم برای توسعه زیرساخت جهت افزایش سکنه آن نیز وجود دارد، گفت: یکی از دیگر اقدامات مورد نیاز برای این منطقه که باید دولت انجام دهد و سپاه نیز پیگیر آن است، برق پایدار ۸ مگاواتی برای منطقه است که هم اکنون برق ۳ مگاواتی در آن مستقر بوده و این موضوع در لایحه بودجه نیز دیده شده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون بنیاد مستضعفان حمایت از جزایر لارک را در دست دارد، وضعیت جزیره هرمز توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال پیگیری است و نیروی دریایی سپاه نیز سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را توسعه می‌دهد که همگی باعث می‌شود در آینده اتفاقات خوبی برای این مناطق بیفتد که در راستای افزایش ثبات و امنیت منطقه است. /خانه ملت.

برچسب ها: خلیج فارس توسعه توسعه صادرات
ارسال نظر
آخرین اخبار