۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید: ۱۳۹۷۲۲
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: سود صادرات محصولات کشاورزی زیر ۵ تا ۷ درصد است. به همین دلیل با ارز نیمایی زیان‌ده است و به همین دلیل خیلی‌ها کار نمی‌کنند یا از کارت‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند. در مجموع اتفاق خاصی تاکنون برای تسهیل روابط تجاری با روسیه نیفتاده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۴

صادرات محصولات کشاورزی با ارز نیمایی زیان‌ده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روشنعلی یکتای قرابایی درباره روند صادرات محصولات کشاورزی و محصولات غذایی ایران به روسیه گفت: چون تسهیلات زیادی ایجاد نشده بنابراین صادرات محصولات کشاورزی ما به روسیه افزایش نداشته است.

یکتای قرابایی گفت: فعلا تغییر زیادی در این روند ایجاد نشده است. چون تسهیلات زیادی ایجاد نشده بنابراین صادرات محصولات کشاورزی ما به روسیه افزایش نداشته است. توافقاتی در درست اقدام و جلسات متعددی در خصوص حل مشکلات بانکی و ارزی در حال انجام است؛ فقط امضای توافقنامه که ضمانت اجرایی نیست. از همین روی باید منتظر ماند که برای اجرای آن چه اتفاق‌هایی از سوی دولت می‌افتد که این روند را تسهیل کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع‌غذایی اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به نقش این کمیسیون برای حل مشکل تجار ایرانی تاکید کرد: ما در اتاق فقط توصیه می‌کنیم، اما ابزار اجرایی نداریم و آنها را به دولت اعلام کرده‌ایم که اگر این توصیه‌ها اجرا و تسهیل‌گری در این خصوص انجام شود، قطعا روند صادرات هم تسهیل‌تر خواهد شد.

وی افزود: حل مشکلات حمل و نقل و مشکلات بانکی و اکنون نرخ ارز بزرگترین معضل پیش روی تجار ایرانی است. باید ارز را نیمایی تحویل دهیم که دولت الان باید تصمیم بگیرد که حداقل ۱۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار است، مگر ما کالا را با ارز نیمایی از بازار می‌خریم که با ارز نیمایی بفروشیم. ما نه سوبسیدی در بخش کشاورزی می‌گیریم و نه مشوقی از سوی دولت داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع‌غذایی اتاق مشترک ایران و روسیه در ادامه افزود: روسیه یک فرصت بسیار بزرگی است که در قرن اخیر بوجود آمده، باید دید سیاستگذاران ما می‌توانند ریل گذاری خوبی برای بهره برداری از آن بکنند یا خیر؟ منتظر بازتاب و بازگشت سفرها و تفاهم نامه‌های دولت با روسیه برای روند تسهیل تجارت محصولات کشاورزی و صنایع غذایی با روسیه هستیم.

/اتاق بازرگانی ایران

برچسب ها: ارز نیمایی ارز قانونی ارز صادرات توسعه صادرات محصولات صادراتی
ارسال نظر
آخرین اخبار