۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۲۶۲۵۶۸
نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تعلل در ارسال اطلاعات محصولات صادراتی را عامل بازگشت این محصولات دانست و گفت: تبادل اطلاعات و اسنادی که چه سموم و کود‌هایی در تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به موقع توسط مسوولین ذی ربط در ایران انجام نشده بود که باعث برگشت محصولات صادراتی شد.
کد خبر: ۵۸۵۱

غلامرضا نوری قزلجه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط با اشاره به میوه‌های صادراتی برگشت خورده به کشور از روسیه، پاکستان و هندوستان و ... گفت: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، این مساله فقط به سموم و باقی مانده کود باز نمی‌گردد، بلکه کار‌های اداری هم دخیل است که باید به موقع انجام می‌گرفت، اما انجام نشده بود؛ یعنی در تبادل اطلاعات و اسنادی که چه سموم وکود‌هایی در تولید محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد، تعلل داشتیم و علی رغم اینکه سفارت ما در کشور‌های مقصد خصوصا در روسیه این مساله را اعلام کرده بودند، اما وزارت خانه‌های مربوطه این مساله را به موقع اطلاع رسانی نکردند.

مردم نگران نباشند/کل تولید محصولات ارگانیک در دنیا کمتر از۲درصد است

وی در خصوص سلامت محصولات کشاورزی ایران، اظهار کرد: کل تولید محصولات ارگانیک در دنیا، کمتر از ۲ درصد است و بر اساس استاندارد بخشی از سموم باقی مانده در محصولات قابل قبول است؛ بنابراین مردم نگران محصولات تولیدی نباشند. زیرا میزان مجاز کود در محصولات تولیدی ما از میزان استاندارد‌های ملی بالاتر نیست و از سلامت نسبی برخوردار است ضمن اینکه تاکید می‌کنیم دستگاه‌های متولی باید نظارت لازم را داشته باشند تا محصول ناسالمی تولید نشود.

کشور‌های مقصد منتظر حل فوری مساله محصولات کشاورزی ایران

نوری با اشاره به جلسه کمیسیون کشاورزی افزود: جلساتی در کمیسیون در این خصوص در حال انجام است تا مشکلات مربوط به صادرات محصولات کشاورزی، برطرف شود و کشور‌های مقصد هم منتظر حل فوری این مساله هستند چراکه قیمت برخی از این اقلام در این کشور‌ها افزایش داشته است.

برچسب ها: محصولات کشاورزی محصولات صادراتی وزارتخانه های
ارسال نظر
آخرین اخبار