۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۹۱۸۲۶
ابوالفضل کبابیان معروف به منبت‌کار در خصوص تعزیه اصیل ایرانی گفت: این هنر اصیل ایرانی را با حمایت مسئولان می‌توانیم نگه‌داریم.
کد خبر: ۲۷۴۱۸

باید هنر‌ اصیل ایرانی را با حمایت مسئولان، زنده نگه‌داریم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ابوالفضل کبابیان معروف به منبت‌کار در خصوص تعزیه، هنراصیل ایرانی گفت: این هنر اصیل را باید با حمایت مسئولان زنده نگه‌داریم.

این داور پیشکسوت تعزیه در خصوص اجرا‌های عصر تعزیه ادعا کرد: اغلب همه دوستان شرکت کننده تعزیه‌ها رند می‌خوانند. اجرا‌ها مناسب است و لی شرکت‌کنندگان تا کنون تعزیه‌های غریب نخوانده‌اند و امیدواریم در آینده اجرا‌های بیشتری از این نوع تعزیه‌ها داشته باشیم.

استاد منبت‌کارضمن تاکید بر حضور افراد مستعد در این دوره در خصوص شرکت کننده‌های دهه هشتادی اذعان داشت، شرکت کنندگان بیشتر از قشر جوان و دهه هشتادی هستند که در بین آن‌ها شرکت کنندگان دهه نودی و حتی جوانتر حضور دارند.

وی سخنانش را با تاکید بر توجه بیشتر به این هنر ناب ادامه داد از سوی مسئولان فرهنگی شد و از حمایت و همکاری مجموعه پردیس تئاتر تهران قدردانی کرد. ایشان در ادامه از ثبت جهانی تعزیه به نام ایران ابراز خشنودی کرد و از وجود مشکلات فراوان مالی در بین اهالی تعزیه اظهار ناخرسندی کرد.

این پیشکسوت تعزیه در خاتمه ضمن گلایه از عدم حمایت مسئولان مربوطه اعلام کرد، اکنون هییت امنای تعزیه فاقد محل مشخص است و این مسئله به هیچ عنوان زیبنده یک هنر ملی و ناب نیست./ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: تعزیه هنر مسئولان
ارسال نظر
آخرین اخبار