۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
تعداد بازدید: ۱۱۲۹۳۸
یک استارت‌آپ ماشینی شبیه به یک دستگاه خودکار برای تمیز کردن خشک لباسها اختراع کرده که روش کار آن کمی متفاوت است.
کد خبر: ۲۷۷۷۴

ماشین خشک‌شویی سازگار با محیط زیست ساخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، خشک‌شویی نه تنها برای مصرف کنندگان هزینه بر است، بلکه برای محیط زیست نیز پرهزینه است. مواد شیمیایی سمی می‌تواند در هوا پخش شود و روی لباس باقی بماند. استفاده زیاد از پلاستیک در اطراف هر لباس تمیز شده، و همچنین حمل و نقل لباس از تأسیسات نظافت، از طریق انتشار کربن به گرمایش جهانی اضافه می‌کند.

نیشانت جین، مدیرعامل شرکت استارتآپی «Presso» مستقر در آتلانتا گفت: «ما در واقع یک فرآیند کاملا جدید مراقبت از لباس را از ابتدا با مایع پاک کننده ارگانیک قابل کود شدن اختراع و همچنین روش‌های جدیدی برای کشش و فشار دادن لباس‌ها استفاده کردیم.»

دراین روش ابتدا کاربر یک تکه لباس را در دستگاه پرسو قرار می‌دهد و سپس اطلاعات مربوط به پارچه و اندازه آن را وارد می‌کند. با این حال، این فرآیند فقط چند دقیقه طول می‌کشد و بسته به نوع لباس، می‌تواند تا ۸۰ درصد کمتر از خشکشویی سنتی هزینه داشته باشد.

به گفته این شرکت، در مدت مسیر، هفت برابر کمتر آب و سه برابر برق کمتری نسبت به خدمات خشکشویی و خشکشویی سنتی مصرف می‌کند. همچنین حمل و نقل به یک مرکز تمیز کردن را حذف می‌کند؛ و همه این‌ها ردپای کربن در مراقبت از لباس را تا ۹۳ درصد کاهش می‌دهد./ صدا و سیما

برچسب ها: #محیط زیست نوآوری وفناوری استارت‌آپ‌
ارسال نظر
آخرین اخبار