۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۲۴۹۳
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در دوره یازدهم گفت: در بحث حوزه معدن اگر دولت به مصوبات مجلس شورای اسلامی عمل کند جای هیچ نگرانی برای تولیدکنندگان وجود ندارد.
کد خبر: ۲۸۳۰۶
نویسنده : محدثه عزیزی

دولت به مصوبات مجلس عمل کند/ ثبات نرخ ارز در دستور کار قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در ادامه بخش دوم گفتگو با دکتر شهباز حسن‌پور، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم را مشاهده می‌کنید.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم بیان کرد: در بحث حوزه‌های معدن اگر دولت به همان قوانین مصوبه مجلس شورای اسلامی عمل کند، جای هیچ نگرانی برای تولیدکنندگان در بخش معادن وجود ندارد؛ اما به این مرحله از رشد نرسیده‌ایم که به نحوی عمل کنیم که تولیدکننده به غیر از بحث تولید دغدغه دیگری نداشته باشد.

نماینده مردم کرمان مطرح کرد: در سالی که گذشت، وزارت صنعت و معدن به بخشی از محصولات فراوری‌شده اجازه صادرات داد، اما مزایا صادرات باید به نحوی باشد که صادرکنندگان تشویق شوند.

نباید جای هیچ نگرانی برای تولیدکنندگان در بخش معادن وجود داشته باشد. مزایای صادرات باید به نحوی باشد که صادرکنندگان تشویق شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: در خیلی از کشور‌های دنیا جوایز صادراتی گذاشته می‌شود، اما در کشور تولیدکننده محصولات معدنی با تلاش بسیار و بازاریابی زمانی که به بازار رقابتی ورود پیدا می‌کنند باید با بخشنامه‌های خلق‌الساعه دولت مواجه شود.

دولتمردان از ارسال بخشنامه‌های خلق‌الساعه پرهیز کنند

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر معایب بخشنامه‌های خلق‌الساعه دولت در بخش معدن افزود: دولتمردان باید از ارسال دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های خلق‌الساعه در سال ۱۴۰۲ پرهیز کنند. همان طور که امسال نیز با تلاش فعالان معدنی صادرات کشور بر واردات پیش افتاد.

حسن پور ادامه داد: سفر‌های رئیس جمهوری به کشور‌های همسایه و ارتباطات خوب با کشور‌های آسیایی سبب ایجاد موفقیت در بخش معدن شد. دشمن وقتی این موفقیت‌ها را مشاهده می‌کند به دنبال جوسازی و حاشیه‌سازی در داخل کشوراست.

مسئولین از مردم عقب ماندند

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ شاهد بسیاری از این موارد بودیم که حق این ملت نبود و آنچه که اتفاق افتاد خوشبختانه به واسطه مقاومت، ایثار و گذشت مردم عزیزمان بوده که در اینجا باید اعلام کنیم، مسئولین باز از مردم عقب ماندند. 

در سال ۱۴۰۲ شاهد حمایت دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه‌های ITو پارک‌های علم و فناوری هستیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: امیدوار هستیم با توجه به سومین سال دولت، شاهد حرکت رو به جلو در حمایت از تولیدکنندگان واقعی و حمایت جدی از سرمایه‌های اصلی کشور که همان نیرو‌های انسانی متخصص و متعهد و جوانان عزیز و علاقه‌مند مخصوصا در حوزه‌های IT، دستاورد‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، باشیم.

حسن پور ادامه داد: مجلس در موارد ذکر شده تلاش خود را کرد و به همین دلیل در بودجه ۱۴۰۲ این حمایت‌ها به صورتی جدی دیده شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در بودجه ۱۴۰۲ بخش معدن است. مبلغی به معادن اختصاص داده شد تا در حوزه‌های فناورانه و بحث به روز بودن سیستم‌های معدنی اقدامات خوبی صورت گیرد.

ایجاد اعتماد و امید برای تجار و بازرگانان در سال ۱۴۰۲

این نماینده مجلس در ادامه تصریح کرد: در این روز‌های پایانی سال انتخابات اتاق بازرگانی برگزار شد و از این موضوع استقبال خوبی طبق آمار صورت گرفت و این امر نشان دهنده اعتماد و امید برای تجار و بازرگانان در سال ۱۴۰۲ است.

برچسب ها: اقتصاد معدنی بودجه 1402 کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی
ارسال نظر
آخرین اخبار