۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۹۷۴۰
یک تهیه‌کننده سینما می‌گوید که سال گذشته سینما دستخوش مسائل سیاسی شد و در نتیجه قهر‌هایی شکل گرفت، اما به نظرم این دلخوری‌ها تمام شده و امسال همه فعالان هنر هفتم زیر چتر سینما به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۲۸۵۹۹

سال گذشته سینما دستخوش مسائل سیاسی شد/ دلخوری‌ها تمام شده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، رضا محقق تهیه کننده فیلم‌های "درب" و "چرا گریه نمی‌کنی؟ " معتقد است که اصلی‌ترین مشکل و چالشی که سینمای ایران را در سال گذشته دچار حواشی کرد، قهر‌ها و دلخوری‌ها بود که مرتفع شده و امسال سال همدلی و همراهی سینماگران با سینمای کشور خواهد بود.

این تهیه‌کننده سینما گفت: سینما بدون مردم معنا و مفهوم ندارد. باید مدیران سینمایی برای ارتباط بیشتر مردم با سینما در سال جاری برنامه‌ریزی جدی داشته باشند تا حضور مردم به شکل فراگیر دیده شود.

او گفت: سینما در سال گذشته دستخوش مسائل سیاسی شد، اما اصل و اساس سینما فرهنگ و هنر است. باید برنامه‌ریزی مدون برنامه‌ای داشت تا همه نسل‌ها، طیف‌ها و تفکرات در آن حضور داشته باشند. باید کاری کرد که با کمترین دلخوری و قهر، همه سینماگران و هنرمندان زیر چتر واحد سینمای ایران فعالیت کنند. به نظرم این ناراحتی‌ها برطرف شده و به سمت صلح و دوستی رفته‌ایم.

محقق بیان کرد که نباید کاری کرد که اصالت سینما از بین برود. اگر در زمانی دلخوری و قهر میان سینماگران ایجاد می‌شود، به مرور رفع خواهد شد و همه چیز درست می‌شود. باید سال جدید، سال همراهی همه سینماگران باشد.

این سینماگر در جواب به این سؤال که آیا افزایش قیمت بلیت سینما‌ها با وجود فیلم‌های جدید و متنوع جشنواره فیلم فجر، منجر به کاهش مخاطب می‌شود، گفت: زمانی که کیفیت فیلم‌ها افزایش پیدا می‌کند و ارتقای سینما صورت می‌گیرد، مخاطب به سینما خواهد آمد. به نظر من مخاطب سینمای ایران حاضر است برای فیلم و کار خوب هزینه کند. البته امیدوارم راه‌کاری باشد تا مردم بتوانند از سینما‌ها استفاده کنند و شرایط مالی باعث نشود که از سینما فاصله بگیرند.

او در پایان درباره مخاطبین فیلم "درب" گفت که رسالت این فیلم و سینمای این گونه این است که با مخاطبین خاص خود مسیرش را ادامه می‌دهد. البته در ادامه این مسیر از جوانان با استعداد و پرانگیزه‌ای که به این سینما علاقه دارند استفاده خواهم کرد تا این سینما حیات تازه‌ای پیداکند. سینمای فیلم‌هایی مانند "درب" اصالت من است که آن را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم، زیرا با آن هویت پیدا کرده‌ام، چون برای من ارزشمند است. اگرچه مخاطب خاصی دارد و عموم مردم را دربر نمی‌گیرد، اما این سینما اولویت من است. در کنار این، در سینمای اجتماعی و فرهنگی که مردم آن را دوست دارند نیز ورود می‌کنم، زیرا عموم مردم به آن علاقه دارند./ تسنیم

برچسب ها: سینما تهیه کننده سینما هنرمندان
ارسال نظر
آخرین اخبار