۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
تعداد بازدید: ۹۱۰۵۵۶
عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان استان زنجان افزود: برای تحقق شعار تولید یک میلیون مسکن در سال لازم است دولت تصدیگری خود را کنار بگذارد. در حال حاضر ۹۲ درصد ساخت و ساز را بخش خصوصی بدون آنکه حمایت شود، انجام می‌دهد، اما مسکن مهر همانطور که در گذشته گفتم زاغه نشینی نوین است و این کار حیف و میل بیت المال در بیابان‌هاست.
کد خبر: ۲۹۲

 چه تعداد مسکن در قالب مسکن ملی ساخته و تحویل داده شده
دولت برای تحقق شعار تولید یک میلیون مسکن تصدیگری را کنار بگذارد/واگذاری مسکن ساخته شده باعث رانت و دلالی می‌شود!

رئیس کانون انبوه سازان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، درباره واحدهای ساخته شده مسکن ملی در این استان گفت: بنده 

حتی در کشورهای بورژوا مانند انگلستان که ما می‌گوییم بی بند و بار هستند برای زنان سرپرست مسکن‌های خاص در جای خاص با امکانات خاص و سیستم امنیتی ساخته می‌شود، اما در پروژه‌هایی مانند مسکن مهر ناهمگنی اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستیم به طوری که شخصی از جنوب تهران رفته است پردیس، یا شخص دیگری از شمال تهران آمده است پرند و این تفاوت فرهنگی  و تضاد، ساختار شهرسازی ما را زیر سوال خواهد برد.

مخالف پروژه مسکن مهر و ملی هستم معتقدم باید زمین‌ها را به مردم واگذار کنند و مردم مطابق با سلیقه‌های خود مسکن‌ها را بسازند چرا که این واگذاری‌ها به صورت مسکن و ساخته شده باعث رانت و دلالی در بازار آزاد می‌شود  و هر هزار واحد را با قیمتی نامتعارف بیرون دلالی می‌کنند .

اسفندیار سلطانی تصریح کرد: مسکنی که باید یک سال تمام شود سال ها زمان می‌برد، اما این موضوع باعث نارضایتی می‌شود. شهر زنجان یکی از شهرهای پیشرفته در این زمینه است چراکه پروژه ها را به یک سری شرکت‌های هرمی خاص دادند و چون به این شرکت‌ها اختصاصات خاص داده شده سرعت کار بالاتر از دیگر استان‌هاست که تقریبا ۱۰ الی ۱۲ هزار واحد در دست ساخت می‌باشد و پیشرفت‌ها در حدود 50 الی 60 درصد  است و باقی هم زمین‌هایشان در حال آماده سازی است.


عضو هیات مدیره کانون عالی کارفرمایان استان زنجان افزود: برای تحقق شعار تولید یک میلیون مسکن در سال لازم است دولت تصدیگری خود را کنار بگذارد. در حال حاضر ۹۲ درصد ساخت را بخش خصوصی بدون آنکه حمایت شود، انجام می‌دهد، اما مسکن مهر همانطور که در گذشته گفتم زاغه نشینی نوین است و این کار حیف و میل بیت المال در بیابان‌هاست .همه شاهد بودند زلزله کوچک در ورزقان چه بلایی سر ساختمان‌ها آورد حالا حساب کنید اگر زلزله بالاتر از آن بیاید چه بر سر مردم خواهد آمد!

وی ادامه داد: مسکن یعنی جایی که انسان در آن تسکین پیدا می‌کند و باید تمام حدود و آینده نگری درآن دیده شود. عمر مفید یک مسکن بالای ۱۲۰ سال است، اما شاهد هستیم که عمر مفید ساختمان‌های ما بسیار پایین‌تر از این عدد است، منهای آنکه زیرساخت‌های لازم باید در آنجا وجود داشته باشد.

 چه تعداد مسکن در قالب مسکن ملی ساخته و تحویل داده شده

حتی در کشوری مانند انگلستان برای زنان سرپرست خانوار مسکن‌ خاص ساخته می‌شود!/دولت برای تحقق شعار یک میلیون مسکن تصدیگری را کنار بگذارد

سلطانی افزود: تجمع اقوام مختلف با طبقات متفاوت در حالی که باید آنها تفکیک شوند به عنوان مثال زنان سرپرست خانواده باید فضایشان جدا باشد، حتی در

مسکن یعنی جایی که انسان در آن تسکین پیدا می‌کند و باید تمام حدود و آینده نگری درآن دیده شود. عمر مفید یک مسکن  در دنیا بالای ۱۲۰ سال است، اما شاهد هستیم که عمر مفید ساختمان‌های ما بسیار پایین‌تر از این عدد است.

کشورهای بورژوا مانند انگلستان که ما می‌گوییم آنها بی بند و بار هستند برای زنان سرپرست مسکن‌های خاص در جای خاص با امکانات خاص و سیتسم امنیتی ساخته می‌شود، اما در پروژه‌هایی مانند مسکن مهر ناهمگنی اجتماعی و فرهنگی را شاهد هستیم به طوریکه شخصی از جنوب تهران رفته است پردیس، یا شخص دیگری از شمال تهران آمده است پرند و این تفاوت فرهنگی  و تضاد، ساختار شهرسازی ما را زیر سوال خواهد برد.


رئیس کانون انبوه سازان استان زنجان با بیان اینکه اگر دولت راست می‌گوید و نمی‌خواهد در این بخش رانت شود پروژه‌ها را به بخش خصوصی بدهد، تصریح کرد: اعضای کانون انبوه سازان استان ها  امتحان خود را پس دادند پس بهتر است پروژه‌ها را به انجمن استان‌ها بدهند تا یک فرد ، چرا که انجمن‌های انبوه سازان نمی‌توانند فرار کنند ،اما فرد به راحتی کلاهبرداری می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان زنجان ساخت ۱۰هزار واحد را به فردی داده‌اند، اما ایشان بدون آنکه خانه‌ها را بسازد، فراری و کلاهبرداری چند صد میلیاری  کرده است. به عنوان مثال اگر هزار واحد را به کانون انبوه سازان زنجان می‌دادند آنها را بین ۱۰۰ انبوه ساز تقسیم می‌کردیم و ضمنا برای انبوه ساز ساختن این تعداد واحد راحت است و زمان تحویلی آن نیز کاهش پیدا می‌کند،  همچنین این اتفاق از هزینه‌های اضافی  جلوگیری می‌کند. واقعا، چرا باید مازاد هزینه ها را بر گردن مردم بیندازیم ؟

 

برچسب ها: #مسکن مهر #مسکن ملی انبوه سازان زنجان مسکن
ارسال نظر
آخرین اخبار