۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
تعداد بازدید: ۳۹۸۴۶۴
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: ما اعتقاد داریم امروز تورم بازیگر اصلی این حوزه است و اگر بتوانیم هرچه زودتر به توافق برسیم قطعا وضعیت مناسب‌تر و انجام پروژه‌ها با قیمت پایین‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۳۵۹۲۵
نویسنده : امیر سیاهی

دولت نصفه عمر شد وزارت راه همراه نشد!/انبوه‌سازان پیمانکار نیستند

عمر دولت به نصف رسید، وزارت شهرسازی با انبوه سازان به توافق نرسید | انبوه سازان پیمانکار نیستند

 

فرشید پورحاجت، دبیر کانون انبوه سازان ایران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط،  دررابطه با وضعیت مشارکت انبوه سازان در پروژه های مسکن ملی  اظهار کرد: با توجه به تغییرات قیمت در تمام نهاده‌های تولید و همچنین جلسات  متعددی که در این زمینه با مسئولان و وزارتخانه راه و شهرسازی  برگزار کردیم، متاسفانه هنوزنتوانستیم برای ورود و قراداد به یک عدد مشخص برسیم، چراکه معتقد هستیم انبوه‌سازان پیمانکار نیستند، بلکه تولید کننده مسکن نام می‌گیرند و باید شرایط را به نحوی رقم بزنیم که بتوانیم به صورت مطلوب در این حوزه فعالیت کنیم .

بیشتر بخوانید: صدور پروانه ساخت دو هفته‌ای آرزو شد! /مخاطره و اختلال در کسب و کار بخش خصوصی

 

عمر دولت به نصف رسید، وزارت شهرسازی با انبوه سازان به توافق نرسید | انبوه سازان پیمانکار نیستند

 

مشارکت بخش خصوصی پشت در وزارت راه و شهرسازی

دبیر کانون انبوه سازان تصریح کرد: ما قبل تر هم اعلام کرده‌ایم که بخش خصوصی این ظرفیت را دارد تا در پروژه‌هایی که دولت مطرح می‌کند، مانند مسکن مهر حضور موثری  داشته باشند و آمار و کیفیت تولید را افزایش دهند.

وی ادامه داد: ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم و در حال حاضر باید منتظر جواب دولت باشیم تا ببینیم که چه تصمیمی می‌گیرد و به عنوان بازیگراصلی نیازها و خواسته‌های خود را بررسی نماید. البته اعتقاد داریم با همکاری بخش خصوصی و دولت می‌توان شرایط موجود قانون جهش تولید مسکن را تغییر و انجام داد. همان‌طور که سال‌های ۸۸ و ۸۹ پروژه مسکن مهر شرایط مطلوبی نداشت، انبوه سازان با قرارداد ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت مسکن امضا کردند توانستند شرایط را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید:ایراد مکانی در پروژه مسکن مهر| انتظار داشتیم ایرادات حقوقی قراردادها برطرف شود که نشد!

 

عمر دولت به نصف رسید، وزارت شهرسازی با انبوه سازان به توافق نرسید | انبوه سازان پیمانکار نیستند

 

تورم بازیگر اصلی ساخت مسکن ملی

پورحاجت با اشاره به حضور مثبت انبوه سازان در معدود پروژه های مسکن ملی، افزود: در حال حاضر پروژه‌هایی که در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود و انبوه سازان ورود کرده‌اند وضعیت مناسب‌تری نسبت به دیگر پروژه‌های مسکن ملی دارند. به عنوان مثال استان خراسان جنوبی را می‌شود نام برد. همکاران ما در این استان با تفاهم‌نامه ای که داشتند، دولت می‌تواند پروژه‌ها را بررسی نماید که چه میزان پیشرفت فیزیکی داشته اند، چه میزان از صنعتی سازی استفاده شده و چه مقدار با سیاست‌های کلی دولت همسو بوده‌اند.

دبیر کانون انبوه سازان در پایان خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم امروز تورم بازیگر اصلی حوزه ساخت و ساز و مسکن است و اگر بتوانیم هرچه زودتر به توافق برسیم قطعا وضعیت مناسب تر و انجام پروژه‌ها با قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.

برچسب ها: انبوه سازان پورحاجت #مسکن مهر #مسکن ملی #بخش خصوصی #وزارت راه و شهرسازی مسکن انبوه سازی دولت خراسان جنوبی
ارسال نظر
آخرین اخبار