۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
تعداد بازدید: ۱۱۶۴۶۲
رئیس انجمن انبوه‌‌سازان استان تهران در گفتگو با خطوط:
رهبر گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اجازه داده‌اند که 30 درصد سرمایه بخش خصوصی ورود پیدا کند تا کمبود توان مالی جبران شود.
کد خبر: ۱۳۳۶۶

اجازه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسکن ملی داده شد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ایرج رهبر، رئیس انجمن انبوه‌‌سازان استان تهران در گفتگو با خبرنگار خطوط گفت: زمانی که طرح جهش تولید مسکن آغاز شد، تکلیف شد که چهار میلیون مسکن در دوره 4 ساله دولت سیزدهم ساخته شود. در آغاز این طرح یک مقدار ناهماهنگی‌هایی بود. در جلساتی که با دولتمردان برگزار می‌کردیم، با توجه به تورمی که در ساخت مسکن به وجود آمده بود و توان مردم که متاسفانه اقشار متوسط رو به پایین جامعه هستند، به اندازه‌ای نبود که بتواند آن واحد مسکونی را به اتمام برساند، مشکلی که بیش از همه مطرح می‌کردیم، کمبود نقدینگی برای اجرای طرح بود.

وی افزود: ما به دولتمردان پیشنهاد کرده‌ایم که علاوه بر توان اجرایی بخش خصوصی از توان مالی این بخش هم استفاده کنید یعنی سرمایه‌گذاری در این طرح صورت گیرد و به اندازه آن سرمایه‌گذاری، سهمی به بخش خصوصی تعلق گیرد. متاسفانه در سال‌های اول خیلی به این مسئله توجه نشد.

 

اجازه سرمایه گذاری بخش خصوصی در مسکن ملی داده شد

 

زمانی که آقای بذرپاش، وزیر محترم راه و شهرسازی پای کار آمدند طی جلسه‌ای که با ایشان برگزار کردیم، این مسئله را مطرح شد. ایشان تعجب کردند که چرا تا به حال این درخواست اجرا نشده است و بسیار هم مورد استقبالشان واقع شد به همین دلیل دستور دادند که برنامه مشارکت را در طرح نهضت ملی پیاده کنند.

در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و اجازه داده‌اند که 30 درصد سرمایه بخش خصوصی ورود پیدا کند تا کمبود توان مالی جبران شود. ان شاالله بتوانیم در این وقت باقی مانده اقدامات لازم را انجام دهیم.

برچسب ها: #مسکن ملی #وزارت راه و شهرسازی انجمن انبوه سازان استان تهران #بخش خصوصی
ارسال نظر
آخرین اخبار