۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
تعداد بازدید: ۱۱۳۳۵۷
فعال سیاسی اصولگرا:مشکل اساسی این است که هر تیم اقتصادی باید یک برنامه اقتصادی داشته باشد. ما هنوز برنامه اقتصادی از دولت ندیدیم؛ حرف زیاد می‌زنند، اما برنامه شاخص‌های خودش را دارد.
کد خبر: ۲۹۴۱۸

دو سال است که شعار می‌دهیم/وضعیت معیشت مردم را خودمان می‌بینیم

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره پیام سیاسی تغییرات دولت در یک ماه اخیر گفت: قطعا ترمیم کابینه در جهت کارآمد کردن یک کابینه بسیار مهم است و خبر خوبی است. اما هر تغییری منجر به کارآمدی نمی‌شود، چون ممکن است یک نفر را به دلیل عدم هماهنگی با رئیس جمهور از کار برکنار کنند یا استعفا دهد، سپس کسی بیاید که بدتر از قبل باشد و یکسال فقط وقت مردم را بگیرد و خودش را جا بیندازد. عملا این افراد به چرخ‌های دولت صدمه می‌زنند. از این جهت باید در تغییرات خیلی دقت شود که با تعویض وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه شرایط اگر بهتر نمی‌شود بدتر نشود.

وی افزود: قاعدتا تیم اقتصادی دولت یکی از مهم‌ترین بخش هاییست که باید تحول جدی در آن اتفاق بیوفتد تا بتواند کارآمدی لازم را برای تحقق شعار امسال داشته باشد. آقای رئیس جمهور نباید تحت تاثیر لابی‌های بیرون از دولت برای تعیین وزرا قرار بگیرد.

کنعانی مقدم در ادامه نسبت به لزوم تغییرات تیم اقتصادی دولت افزود: من بار‌ها گفته ام که درست است کسانیکه در تیم اقتصادی دولت هستند ستارگان دولت رئیسی هستند، اما، چون کار تیمی نکرده اند گل به خودی می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اساسی این است که هر تیم اقتصادی باید یک برنامه اقتصادی داشته باشد. ما هنوز برنامه اقتصادی از دولت ندیدیم؛ حرف زیاد می‌زنند، اما برنامه شاخص‌های خودش را دارد. مثلا در این برنامه باید گفته شود در چه مدت با چه روش‌ها و شیوه‌هایی نرخ تورم هشت درصد می‌شود، یا نرخ بیکاری پایین بیاید. دولت باید مشخص کند با چه برنامه‌ای را در چه مدت می‌خواهد پیش برود؟ در نهایت بر این اساس تیم را انتخاب کند. ما الان دو سال است که شعار می‌دهیم، اما وضعیت معیشت مردم را خودمان می‌بینیم.

کنعانی مقدم درباره منابع جایگزین رئیسی برای وزرا گفت: منابع نیروی انسانی خوبی در کشور داریم، بالاخره چهل سال تجربه پشت سر خیلی از مدیران وجود دارد و دیگر نباید آزمون و خطا کنیم. اینکه ما فقط حلقه دور خودمان را ببینیم و آدم‌های سفارشی را در دولت به کار بگیریم کار اشتباهی است. مجموعه‌هایی که امروز با مردم سر و کار مستقیم دارند، مثل وزارت کار، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و... باید کارآمدی خودشان را مورد آزمون قرار دهند و اگر کارآمدی ندارند کنار بروند. باید در این بخش‌ها کارآمدی داشته باشیم، چون مهم‌ترین تاثیر آن بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده و تقویت اعتماد مردم به کارگزاران نظام است.

/انتخاب

برچسب ها: #دولت سیزدهم #اقتصاد ایران معیشت مردم اصولگرا
ارسال نظر
آخرین اخبار