۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
تعداد بازدید: ۷۱۰۳۱
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت مشوق برای سواد آموزی گفت: ریشه کنی مطلق بی‌سوادی ممکن نیست.
کد خبر: ۲۹۶۷۵

ریشه‌کنی مطلق بی‌سوادی ممکن نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، جلسه تبیین فرایند پرداخت مشوق‌های نهضت سواد آموزی با حضور رضامراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در ساختمان مرکزی این وزارت خانه برگزار شد.

صحرایی در این نشست با ابراز خرسندی از پرداخت مشوق اکثریت افرادی که با کوشش توانستند باسواد شوند گفت: کاری که نه سال متوقف مانده بود انجام شد و امیدوارم سال‌های آینده هم با همین روند واریز مشوق برای سوادآموزی جمعیت بی‌سواد کشور در سنین ده تا ۴۹ سال انجام شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: نهضت سوادآموزی یادگار امام خمینی است و امیدوارم این خبر خوب موجب رضایت و حداقل کمک دولت به جمعیتی شود که به امر سواد آموزی اهتمام داشتند.

صحرایی با بیان اینکه ۹۲ هزار نفر مشمول پرداخت مشوق هستند؛ گفت: شماره حساب برخی از این افراد مشمول با سواد شده مسدود بود که لازم است شماره حساب جدیدی برای پرداخت مشوق اعلام کنند.

وی بیان داشت: حدود دو میلیون و ۸۰۰ هزار ریال مشوق برای کسانی در نظر گرفته شده است که در سال ۱۴۰۰ با سواد شدند.

وی با بیان اینکه ریشه کنی مطلق بیسوادی ممکن نیست؛ گفت: هر سال ممکن است تعدادی از افراد از سواد آموزی سرباز زنند یا شرایط در مرز‌ها و نرخ مهاجرت‌ها به گونه‌ای باشد که عدد بی‌سوادان جامعه مجدداً افزوده شود./ مهر

برچسب ها: رضا مراد صحرایی سرپرست آموزش و پرورش سواد آموزی
ارسال نظر
آخرین اخبار