۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۱۱۱۹۹۵
مدیر عامل ستاد معاینه فنی بیان کرد؛
مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به این موضوع که حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌ها است افزود:شهر تهران از بضاعت ۳ مرکز معاینه فنی مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو تا از این مراکز در توفقگاه های شرکت واحد واقع شده است.
کد خبر: ۲۹۹۸۱

حل معضل آلودگی هوا، نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در روز سه شنبه ۵ اردیبهشت ماه جلسه هم افزایی با حضور شادی مالکی مدیر عامل ستاد معاینه فنی، مهدی علیزاده مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی و جمعی از مدیران دو مجموعه در محل شرکت واحد برگزار شد.

در این جلسه مالکی با تاکید به اهمیت انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و ارتقا ایمنی تردد گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی به واسطه تردد بیشتر در مقایسه با خودروهای شخصی و همچنین حمل مسافر نیازمند پایش دقیق تر در دوره های زمانی کوتاه تری هستند. با عنایت به اینکه هر گونه اغماض وسهل انگاری در این ارتباط می‌تواند سلامت شهروندان را با مخاطره روبرو کند لذا نداشتن نقص فنی این وسایل نقلیه برای مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این موضوع که حل معضل آلودگی هوا در شهر تهران نیازمند همکاری کلیه دستگاه‌ها است افزود:شهر تهران از بضاعت ۳ مرکز معاینه فنی مختص خودروهای سنگین برخوردار بوده که دو تا از این مراکز در توفقگاه های شرکت واحد واقع شده است. مدیریت شهری نسبت به سلامت فنی و ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی دغدغه مند بوده و از سنوات گذشته زیر ساخت های لازم برای معاینه فنی کلیه اتوبوس‌های شرکت واحد را ایجاد کرده است.

مالکی ضمن تاکید بر انجام طرح معاینه شهر تهران برای خودروهای پلاک تهران گفت:پر واضح است که به واسطه شرایط بحرانی آلودگی هوا در شهر تهران سطح کنترل و پایش خودروها ، در مقایسه با سایر شهرها، بایستی متفاوت و وضعیت آلایندگی خودروها سخت گیرانه تر کنترل شوند. به همین جهت با هدف اجرایی شدن این طرح در فاز نخست پیشنهاد الزام دستگاه های دولتی و عمومی به دریافت گواهی معاینه فنی از مراکز شهر تهران به مراجع تصمیم ساز در این ارتباط ارائه شده که در صورت تصویب اتوبوس های شرکت واحد(ملکی-بخش خصوصی) نیز از این طرح مستثنی نخواهند بود.

در ادامه این نشست مباحثی در خصوص نحوه مشارکت و تعامل دو مجموعه برای تسهیل در ارائه خدمات به اتوبوس ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ پایگاه خبری شهر

برچسب ها: آلودگی هوای تهران آلودگی هوا معاینه فنی دستگاه های اجرایی
ارسال نظر
آخرین اخبار