۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۵۴۴۹۳
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متاسفانه روستاهای مرزی و بخش گلدشت و شهر سیمین شهر و نوکنده، سیجوال، بندر گز، کردکوی و بندر ترکمن و حتی روستاهای کوهستانی ما به دلیل عدم تخصیص بودجه از محل تنش آبی با مشکلات شدید تامین آب شرب مواجهه هستند لذا درخواست فوری از سوی وزیر نیرو را دارم.
کد خبر: ۳۰۵۶۷

مدیرعامل شرکت توانیر به وعده های خود عمل نمی کند؛ وزیر نیرو چاره ای بیاندیشد

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود به روح پر فتوح امام راحل و همه شهدای اسلام از صدر تا ذیل علی الخصوص سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی و آرزوی صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری و عرض سلام و ادب و احترام خدمت مردم عزیز کشورمان به ویژه مردم حوزه انتخابیه و عرض تبریک به مناسبت نایب قهرمانی تیم ملی مچ اندازی کشورمان در آسیا علی الخصوص به مردم سیمین شهرهای قهرمان گفت: جا دارد در ابتدای عرایضم از دستور و اقدام انقلابی ریاست جمهوری و از پیگیری ها و اقدامات استاندار جهادی بابت لایروبی کانال آشورده جهت احیا خلیج گرگان که با استقرار قرارگاه سازندگی خاتم النبیا در حال اجرا است تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم.

وی افزود: مجلس انقلابی به تبعیت از رهنمودهای حکمیانه مقام معظم رهبری در طی ۳ سال مصوبات بسیار خوبی داشت که جا دارد از ریاست مجلس و هئیت رئیسه و همه نمایندگان تشکر کنم و از دولت نیز درخواست دارم جهت اجرایی شدن این مصوبات اعم از اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز، اجرای کامل طرح رتبه بندی فرهنگیان گرامی، رعایت عدالت در تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و طرح جهش تولید مسکن اقدام لازم را انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزاری دولت تاکید کرد: وزرای دولت بایستی در قبال عملکرد خود به استناد قانون اساسی به نمایندگان مردم پاسخگو باشند متاسفانه گاها مدیران کشوری و استانی، یا از عدم آگاهی و یا عامدانه پاسخگوی مطالبات نظارتی نمایندگان مردم نیستند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خطاب به وزیر تعاون؟، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: آقای مرتضوی! برادر گرامی علی رغم ارادت ویژه خدمت حضرتعالی متاسفانه در استان گلستان مجموعه ورزشی کارگری کردکوی که میلیاردها تومان پول بیت المال صرف احداث آن شده است به جای استفاده کارگران عزیز با بی تدبیری و سوء مدیریت مدیرکل استانی به محل نگه داری گوسفندان تبدیل شده است. آیا می دانید که سرپرست شرکت دخانیات کشور و استان گلستان اعتقادی برای پاسخگویی به مجلس ندارند و نسبت به استخدام ها و تبدیل وضعیت های بی ضابطه خود را پاسخگوی نمایندگان مردم نمی دانند لذا از کمیسیون اصل ۹۰ درخواست ورود به موضوع و تقاضای رسیدگی در این خصوص را دارم.

درخواست فوری از سوی وزیر نیرو را دارم/ تنها راه برون رفت قاطع از تنش آبی استان گلستان شیرین سازی آب دریای خزر است

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس خطاب به وزیر نیرو گفت: آقای محرابیان! دولت آقای رئیسی خود را دولت صادق الوعد می داند، متاسفانه علی رغم تمام تلاش های صادقانه شما جهت پاسخگویی به مردم، مدیر شرکت توانیر در عمل غیر از خلف وعده طی ۳ سال گذشته هیچ بازخوردی نداشته است، من به نوبه خودم از دروغ های تکراری این مدیر از محضر مردم عزیز حوزه انتخابیه عذرخواهی می کنم.

وی تاکید کرد: در حوزه انتخابیه ام طرح گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشورده علی رغم دستور صریح ریاست جمهور در اسفندماه سال جاری مبنی بر بازنگری حدود ۱۰ طرح در شورایعالی معماری و شهرسازی متاسفانه همچنان بر زمین مانده است و مدیران زیربط بدانند مردم انتظار دارند دستور ریاست جمهور را اجرا نمایند همچنین جاده مرگ بندر ترکمن و آق قلا هر ماه شاهد تصادفات مرگباری است علی رغم تمام تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته در حوزه انتخابیه ام به دلیل عقب ماندگی تاریخی استان گلستان همچنان با افزایش جاده های مرگ در سطح شهرستان های کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان مواجهه هستیم که نیازمند تخصیص اعتبار ویژه از محل ردیف های ملی است.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: احداث بازارچه مرزی بین گمیشان و حسنقلی در ترکمنستان علی رغم پیگیری های ۳ ساله و موافقت ریاست جمهور در سفر به استان گلستان و رایزنی های صورت گرفته توسط ایشان در سفر به کشور ترکمنستان متاسفانه همچنان درگیر و دار بروکراسی های اداری دولت مانده است، آقای رئیسی! به مردم شهرستان گمیشان قبل از سفر دوم ایشان به استان گلستان با تصویب و ابلاغ این طرح در دولت هدیه شیرینی به مردم گمیشان دهید.

ایری خطاب به وزیر بهداشت عنوان کرد: وزیر بهداشت و درمان در خصوص تسریع در احداث بیمارستان های گمیشان و بندر ترکمن و سیمین شهر دستورات لازم را مبذول فرمایند و نسبت به تجهیز بیمارستان بندر گزبه سی تی اسکن و تصویب مرکز آموزشی شدن بیمارستان قلب کردکوی دستور فرمایید.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: احداث سالن ورزشی تختی بندر ترکمن وارد بیستمین سال خود می شود لذا خواهشمند است نسبت به قول های مکرری که به مردم داده شد پایبند باشید.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس خطاب ریاست قوه قضاییه عنوان کرد: از ریاست قوه قضاییه درخواست ویژه دارم تا به موضوع وقف در شهر کردکوی و روستاهای اطراف رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر کشور بیان کرد: شهرستان مرزی کردکوی تاکنون علی رغم داشتن مرز مشترک با کشورهای حاشیه دریای خزر از مزایای شهرستان های مرزی بهره ای نبرده است و درخواست رسیدگی عاجل به این موضوع را خواستارم. همچنین از وزارت جهادکشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای سومین سال متوالی درخواست دارم که ۵۰ درصد الباقی مطالبات کشاورزان سیل زده استان گلستان را پرداخت کنند.

وی افزود: در خصوص قیمت خرید تضمینی اعلامی هیچ سنخیتی با هزینه های کشاورزان عزیز ندارد از سران قوا درخواست دارم در مورد قیمت اعلامی بازنگری شود.

ایری گفت: متاسفانه بازماندگان شهدای سیل شهرستان گمیشان از هرگونه مزایای بنیاد شهید محروم هستند لذا ریاست جمهوری دستور دهند مشکلات بازماندگان شهدای سیل مرتفع شود و بازماندگان این عزیزان از مزایای قانونی برخوردار شوند. معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری لطفا در خصوص رسیدگی به روستاهای کوهستانی رادگان، جهان نما، درازنو، یزدان محله، چمن ساور و حاجی آباد کردکوی و روستاهای مرزی شهرستان گمیشان جهت رفع محرومیت رسیدگی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: شیرین سازی آب دریای خزر تنها راه برون رفت قاطع از تنش آبی استان گلستان است لذا از ریاست برنامه و بودجه کشور درخواست دارم نسبت به خرید تضمینی شیرین سازی آب شرب دستور لازم را مبذول فرمایند. بزرگترین چالش استان گلستان در سال جاری خشکسالی بی سابقه آن است که دامنگیر کشاورزان و دامداران عزیز استان در نیمه شمالی شده است لذا از دستگاه های مربوطه درخواست دارم به فوریت اقدامات لازم جهت جبران خسارات خشکسالی به مردم شهرستان های گمیشان، ترکمن، آق قلا، گنبد و مراوه تپه را در دستور کار قرار دهید و با تخصیص اعتبارات ویژه جلوی خسارات بیشتر و آسیب به مردم را بگیرد به تبع خشکسالی شاهد کاهش سطح سفره های زیرزمینی و افزایش تنش آبی در سطح استان خواهیم بود.

وی گفت: متاسفانه روستاهای مرزی و بخش گلدشت و شهر سیمین شهر و نوکنده، سیجوال، بندر گز، کردکوی و بندر ترکمن و حتی روستاهای کوهستانی ما به دلیل عدم تخصیص بودجه از محل تنش آبی با مشکلات شدید تامین آب شرب مواجهه هستند لذا درخواست فوری از سوی وزیر نیرو را دارم.

برچسب ها: #شرکت توانیر #وزارت نیرو #عبدالجلال ایری #کمیسیون عمران مجلس
ارسال نظر
آخرین اخبار