۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
تعداد بازدید: ۹۷۵۹۲
در یک تغییر عمده نسبت به توصیه های قدیمی، یک هیئت پزشکی توصیه می کند که زنان غربالگری سرطان سینه را در سن ۴۰ سالگی شروع کنند.
کد خبر: ۳۰۶۶۳

تمامی زنان باید ماموگرافی را انجام دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، دستورالعمل جدید، از سوی گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده، می‌گوید زنانی که در معرض متوسط خطر ابتلاء به سرطان سینه هستند، باید یک سال در میان، زمانی که به ۴۰ سالگی می‌رسند، شروع به انجام ماموگرافی کنند.

این تغییر که به عنوان یک پیش نویس توصیه شده منتشر شد، راهنمایی‌های کارگروه را بیشتر با آنچه دیگر گروه‌های پزشکی توصیه می‌کنند مطابقت می‌دهد.

این گروه‌ها، از جمله انجمن سرطان آمریکا و کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان مدت‌هاست که توصیه کرده‌اند همه زنان در معرض خطر متوسط غربالگری ماموگرافی را از ۴۰ سالگی شروع کنند.

دکتر «جان ونگ»، یکی از اعضای کارگروه از دانشگاه تافتس بوستون، توضیح داد که چه چیزی باعث تغییر در سن شروع ماموگرافی شد. به گفته وی، «برای اولین بار، نرخ سرطان سینه در میان زنان آمریکایی در دهه ۴۰ زندگی در حال افزایش است؛ از سال ۲۰۱۵ به طور متوسط سالانه ۲ درصد افزایش یافته است.»

بر اساس آخرین داده‌ها، کارگروه تخمین می‌زند که شروع غربالگری ماموگرافی در سن ۴۰ سالگی می‌تواند بیش از یک زندگی بیشتر را به ازای هر ۱۰۰۰ زن در طول عمر غربالگری نجات دهد.

وی تاکید کرد که این توصیه فقط برای زنان در معرض خطر متوسط اعمال می‌شود. زنان در معرض خطر بالای سرطان سینه- برای مثال به دلیل جهش‌های ژنتیکی- باید با پزشک خود در مورد بهترین برنامه غربالگری صحبت کنند./ مهر

برچسب ها: سرطان سینه ماموگرافی زنان
ارسال نظر
آخرین اخبار