۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۱۲۳۸۷۱
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی، جواد مشایخ را به عنوان سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را منصوب کرد.
کد خبر: ۳۰۹۵۶

سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری طی حکمی جواد مشایخ را به عنوان سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منصوب کرد.

در حکم دهقانی فیروزآبادی آمده است:

"عطف به ارتقاء ساختار سازمانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و نظر به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منصوب می‌کنم. با توجه به اهداف عالی این معاونت و لزوم برنامه‌ریزی و تحول در ارتقاء اقتصاد دانش بنیان کشور ماموریت‌های ویژه‌ای برای شما تعریف می‌شود.

«راهبری ستادهای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان به منظور ایفای نقش حداکثری در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان»، «تعریف، تمهید و راهبری سبد برنامه‌های پیشران فناوری در همکاری با سایر بخش‌های معاونت»، «توسعه همکاری‌های فراسازمانی به منظور پیشبرد نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در اقتصاد با تشکیل کنسرسیوم‌های تخصصی»، «ایجاد ارتباط مؤثر ستادهای توسعه فناوری پیشرفته و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان برای ارتقاء هدفمندی در توسعه فناوری با همکاری بخش‌های مربوط»، «استفاده حداکثری از ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید دانش‌بنیان و سایر اسناد بالادستی» و «همکاری در توسعه زیرساخت‌های نرم و چارچوب‌های قانونی تسهیل در استقرار اقتصاد دانش بنیان با همکاری بخش‌های مربوط» مهم‌ترین ماموریت‌هایی است که به جنابعالی تفویض می‌شود.

از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاستهای دولت مردمی خواستارم. فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش و زحمات جناب آقای حمید ذوالفقاری در طول تصدی این مسؤولیت کمال تشکر و قدردانی را دارم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان سلامتی آرزومندم. "

جواد مشایخ دکترای مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت ایران است و سوابق و مسؤولیت‌های اجرایی متعددی همچون معاون امور انرژی و مواد مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، معاون ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در کارنامه کاری خود دارد.

مدیر گروه مطالعات بین‌الملل علم و فناوری پژوهشکده مطالعات فناوری ریاست جمهوری، مدیر برخی از پروژه‌های توسعه و انتقال فناوری‌های راهبردی از دیگر مسؤولیت‌های وی به شمار می‌رود.

مشایخ همچنین مشاور اندیشکده چرخه نوآوری مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، عضو کارگروه سیاست‌گذاری علم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو کمیسیون انرژی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و عضو کمیسیون صنایع، معادن و ارتباطات شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نیز بوده‌ است.

تألیف و ترجمه ۴ عنوان کتاب، نگارش و ارائه بیش از ۳۰ عنوان مقاله علمی، تحلیلی و پژوهشی در نشریات علمی و کنفرانس‌های معتبر داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های مدیریت و سیاست‌گذاری علم و فناوری‏‏ مدیریت نوآوری و دیپلماسی علم و فناوری از سوابق پژوهشی سرپرست معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

برچسب ها: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری روح‌الله دهقانی فیروزآبادی
ارسال نظر
آخرین اخبار