۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
تعداد بازدید: ۷۱۸۳۴۶
با وجود همه مشکلات در طول مدت کرونا، تمامی نیروهای مشغول به کار در مجموعه باغ پرندگان کاملا حفظ شدند و کار کردند و مخارج پرنده‌ها نیز به طور کامل تامین شد. البته با همکاری شهرداری منطقه چهار تهران تلاش بر این بود که بخشی از هزینه‌هایی ما برگردانده شود تا توان مالی برای ادامه کار داشته باشیم.
کد خبر: ۳۱۲۱۱

تماشا کنید/ نگهداری 176گونه پرنده در 23 هکتار مخصوص باغ پرندگان تهران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، مدیر داخلی باغ پرندگان تهران گفت: مساحت کل این باغ 86 هزارهکتار است که حدود 23 هکتار مخصوص نگهداری پرندگان می‌باشد با این توضیح که نزدیک به 176 گونه پرنده مختلف در این باغ نگهداری می‌شود.

مهابادی در خصوص ساعت بازدید از باغ پرندگان واقع در شمال شرق تهران بیان کرد: ساعت بازدید از10 صبح تا 18/30 بعدازظهر می‌باشد. ضمن آنکه روزهای پنج شنبه و جمعه‌ زمان ورود و بازدید یک ساعت زودتر انجام می‌شود اما پایان بازدید مطابق با روزهای عادی است.

مهابادی در تشریح یک گونه پرنده نادرموجود در باغ پرندگان تهران گفت: اخیرا یک گونه‌ بسیار نادر که از نژاد شترمرغ می‌باشد  به این محل آورده‌ایم که این پرنده وحشی‌ترین پرنده می‌باشد و باید در محل‌های فاصله‌دار نگه‌داری شود.

مدیر داخلی باغ پرندگان تهران در رابطه با چگونگی مدیریت و شرایط بازدید ازاین مجموعه تفریحی توریستی اضافه کرد: شرکت ما در واقع بهره بردار باغ پرندگان است و چون همه هزینه‌های این مجموعه به صورت کلی توسط شرکت ما پرداخت می‌شود تنها منبع درآمدی باغ از محل فروش بلیط به همراه بهای پرداختی توسط غرفه‌داران و رستوران‌ها است.

وی ادامه داد: ما همکاری خیلی تنگاتنگی با سازمان محیط زیست داریم. سازمان محیط زیست در بیرون از این فضا پرنده‌ها و یا حیوانات مختلفی که نیاز به کمک و بازپروری دارند را به ما تحویل می‌دهند.

 مدیر داخلی باغ پرندگان مطرح کرد: پرندگان تحویلی توسط محیط زیست را در این محل درمان و بازپروری می‌کنیم و زمانی که آمادگی کامل برای زندگی در فضای طبیعی داشته باشند با هماهنگی و نظارت خود سازمان محیط زیست رها سازی می‌شوند.

وی افزود: در قسمت ورودی باغ پرندگان حوضچه‌هایی تعبیه شده تا کف کفش بازدید کننده‌ها ضد عفونی شود که البته این موضوع به دلیل عدم انتقال هر گونه بیماری به داخل باغ و همچنین پرندگان می‌باشد.

مهابادی متذکر شد: موردی که همکاران و راهنمایان ما به بازدید کنندگان اطلاع می‌دهند این است که از غذا دادن به پرندگان اجتناب کنند. نگهداری از خود پرندگان در حقیقا با ما است اما همکاری بازدید کننده‌ها را هم لازم داریم.

وی با اشاره به مشکلات ومضایق مدیریت باغ پرندگان در دوران کرونا گفت: از آنجایی که باغ پرندگان در طول دوسال کرونا به دلیل تعطیلی بازدید کننده‌ای نداشت از یک طرف درآمد اینجا صفر شده بود واز طرف دیگر نمی‌توانستیم حدود هشت هزار پرنده را رها کنیم و از سوی دیگر ناگزیر بودیم تغذیه، درمان و حتی واکسیناسیونشان پرندگان موجود در این باغ را سر وقت انجام می‌شد.

مدیرداخلی باغ پرندگان تهران در پایان اضافه کرد: با وجود همه مشکلات در طول مدت کرونا، تمامی نیروهای مشغول به کار در مجموعه باغ پرندگان کاملا حفظ شدند و کار کردند ومخارج پرنده‌ها نیز به طور کامل تامین شد. البته با همکاری شهرداری منطقه چهار تهران تلاش بر این بود که بخشی از هزینه‌هایی  ما برگردانده شود تا توان مالی برای ادامه کار داشته باشیم.

ادامه این ویدیو در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

برچسب ها: باغ پرندگان ویدیو ویدئو کلیپ
ارسال نظر
آخرین اخبار