۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۳۰۶۷
حجت الاسلام خمینی گفت: جمهوری اسلامی بزرگترین میراث امام امام خمینی(ره) است نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم.
کد خبر: ۳۱۴۳۸

نظام جمهوری اسلامی بزرگترین میراث امام است/ مردم باید در این نظام احساس رفاه کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، حجت الاسلام سید حسین خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی در حرم امام گفت: سال گذشت رهبر فرزانه انقلاب تعبیری داشتند که از زمره جوامع الکلم است. کلمه قصاری که رمز و راز زندگی امام ما تلقی شود و نقشهه راهی برای آینده نظام و مردم باشد. ایشان فرمودند امام جان و روح جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: این  تعبیر، تعبیر بسیار لطیفی است و شاید بتوان گفت یکی از زیباترین تعبیر‌هایی است که از نظام برآمده از الله اکبر‌ها و مجاهدت‌های امام و زحمات طاقت فرسای مردم در دویست سال اخیر و تلاش بی وفقه شیعه و تشیع سرخ و نظام برآمده از مجاهدت‌های مستضعفین جهان است.

حجت الاسلام خمینی بیان کرد: جمهوری اسلامی بزرگترین میراث امام است نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم. هر جایی که با امام دشمنی و هجمه دارد تیغ خود را به این نظام الهی معطوف می‌کند. جمهوری اسلامی یک کالبد مقدسی است که در قانون اساسی ما شکل گرفته متشکل از دو قید بسیار مهم است که یکی قید جمهوریت است.

وی اضافه کرد: امام مبارزات خود را جز از مسیر بیداری دل‌ها طی نکردند. امام به بیداری دل‌ها توجه داشتند نه کودتا، نه ترور و نه حرکت‌های خشن و تلاش برای استفاده از دست بیگانه و استفاده از نیرو‌های غیرمردمی لذا عجیب نیست این مرد انقلابی پدید آورد که بی تردید مردمی‌ترین انقلاب جهان است.

تولیت حرم امام خمینی(ره) گفت: امام پایه گذار جمهوری اسلامی است که یک نظام از خواست‌های مردم است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اصول اساسی جمهوری اسلامی، عزتی است که در قالب استقلال سیاسی کشور وجود دارد. در طول تاریخ ۲۰۰ سال اخیر هیچ دوره‌ای مانند دوره جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی نبودیم. تلخی عزل و نصب حاکمان ما به دست بیگانگان بوده است و آخرین حاکم جائر سلطنت با تصمیم سلاطین و سفرای غیرایرانی ایران را ترک کرد.

یادگار امام با بیان اینکه جمهوری اسلامی نظامی است که باید حتماً مردم در آن احساس رفاه کنند، تاکید کرد: همت همه در این باید باشد که رفاه را پدید آورند. نقاط ضعفی هست، اما نقاط امیدی هم هست و مهمترین آن توان و قدرت مردم است.

تولیت حرم امام خمینی(ره) در پایان سخنانش گفت: امروز در جمهوری اسلامی با نظامی به وسعت خون‌های پاک شهدا آینده‌ای در پیش رو داریم که باید تلاش کنیم با درس از گذشته‌ها، آینده‌ای شیرین بسازیم.

پایان پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سید حسن خمینی رهبر انقلاب امام خمینی
ارسال نظر
آخرین اخبار