۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۳۴۸۴۲۹
درباره سید حسن خمینی هم که آرمان خبر از حضور او داده بود، انصاف نیوز باز از قول چهره نزدیک به سید حسن از تمایل نداشتن قطعی او برای کاندیداتوری در این دوره مجلس خبرگان خبر داده و نوشته است: «علت این موضوع گلایه شدید حسن خمینی از اعلام رد صلاحیت او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ است و سیدحسن صرفاً در "شرایطی خاص" کاندیدا خواهد شد.»
کد خبر: ۱۱۶۰۳

پایگاه خبری تحلیلی خطوط؛

چهره‌هایی که پیش از این حاشیه‌آفرینی داشتند؟!

 روزنامه جوان طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان روحانی دنبال هزینه از نظام برای کاندیداتوری؟! نوشت: ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این روز‌ها انجام می‌شود و رسانه‌ها و اهل سیاست پیگیر چهره‌های آشنا از جریان‌های سیاسی مختلف کشور هستند که آیا ثبت‌نام می‌کنند یا خیر.

این میان از برخی چهره‌هایی که پیش از این و در موارد مختلف هم حاشیه‌آفرینی داشتند، خبر‌هایی به گوش می‌رسد که گویا باز هم قصد حاشیه‌آفرینی و مشخصاً هزینه از نظام برای خود را دارند، از جمله در حالی که روزنامه آرمان سه روز پیش خبر از تصمیم حسن روحانی برای کاندیداتوری داده بود تا بتواند علمای نزدیک به خود را ذیل خود گرد آورد، سایت اصلاح‌طلب انصاف نیوز از قول یک چهره نزدیک به روحانی نوشته است: «آقای روحانی هنگامی کاندیدا خواهد شد که از سوی نظام برای حضور او چراغ سبزی داده شود و همین‌طور مطمئن باشد که کاندیداتوری‌اش از سوی جامعه نیز با استقبال مواجه خواهد شد. در غیر این صورت او کاندیدا نخواهد شد.»

تعبیر چراغ سبز دو برگ برنده احتمالی را در خود دارد که روحانی شاید تصور می‌کند آن‌ها را به دست خواهد آورد؛ اول اینکه یعنی روحانی تا این حد هماهنگ با نظام است که بدون چراغ سبز نظام کاندیدا هم نمی‌شود، دوم اینکه او که می‌خواهد کاندیدا شود، اما حالا کاندیداتوری‌اش را موافقت نظام با خودش جا می‌زند!

از سویی عبارت «همین طور مطمئن باشد که کاندیداتوری‌اش از سوی جامعه نیز با استقبال مواجه خواهد شد» نشان می‌دهد که او نگران رأی‌نیاوردن در انتخابات است. البته با عملکرد او در دولت این نگرانی طبیعی است!

از سویی دیگر، درباره سید حسن خمینی هم که آرمان خبر از حضور او داده بود، انصاف نیوز باز از قول چهره نزدیک به سید حسن از تمایل نداشتن قطعی او برای کاندیداتوری در این دوره مجلس خبرگان خبر داده و نوشته است: «علت این موضوع گلایه شدید حسن خمینی از اعلام رد صلاحیت او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۹۴ است و سیدحسن صرفاً در "شرایطی خاص" کاندیدا خواهد شد.»

مشخص نیست منظور از این شرایط خاص چیست. او در انتخابات سال ۹۴ حاضر به شرکت در آزمون خبرگان مطابق قانون نشد و لذا اعلام شد که صلاحیت او احراز نشده است. وقتی او در آزمون خبرگان شرکت نکرده است، چطور روشن بشود که صلاحیت دارد یا خیر؟!

صرف نظر از موضوع اجتهاد و صلاحیت علمی، این مدل رفتار که افراد خودشان را بالاتر از سایرین دیده و انتظار داشته باشند قانون درباره آن‌ها رعایت نشود، نشانه خوبی برای صلاحیت آنها، خصوصاً در موضوع مهمی همچون خبرگان رهبری نیست.

برچسب ها: حسن روحانی سید حسن خمینی حاشیه نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری
ارسال نظر
آخرین اخبار