۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۳۷۰۸۲۱
حکایت قطعه‌قطعه شدن شرکت مس ایران (فملی) که توسط دولت محترم و با طراحی هدف‌دار و پوپولیستی مدیریت فملی اطلاع‌رسانی شده است سرنوشتی شبیه تانتالوس را خواهد داشت.
کد خبر: ۳۱۵۲۸

محروم شدن آذربایجان از نعمت خدادادی مس


پایگاه خبری تحلیلی خطوط: بر اساس یکی از افسانه‌های یونان باستان، تانتالوس پسر زئوس و پلوتون (اساطیر روم) به مجلس شام خدایان دعوت می‌شود اما شام و شراب را ربوده و اسرار خدایان را برای انسان‌های فانی فاش می‌کند. در مهمانی خودش نیز، برای آزمون خِرد خدایان، پسرش پلوپس را قطعه‌قطعه ‌نموده و در دیگ زمرد می‌پزد. همه خدایان به حیله‌گری و کراهت تانتالوس پی برده و او را به شکنجه ابدی محکوم می‌کنند. او در رودخانه‌ای ایستاده بود که آب تا چانه‌اش بالا آمده بود اما تا می‌خواست آب بنوشد، آب خشک می‌شد و بر بالای سرش درخت میوه‌ای بود که تا می‌خواست میوه‌ای بچیند، باد میوه‌ها را می‌برد. تانتالوس ریاکار و حیله‌گر به نفرین دائمی خدایان گرفتار شد چون هم پسرش را قطعه‌قطعه کرد و هم جام را دزدید.پایان بازی فملی، محروم شدن آذربایجان از نعمت خدادادی مس خواهد بود چون این طرح جز منفعت عده‌ای و هدر رفت منابع طبیعی، بحران‌های کارگری، مشکلات مالی و مدیریتی گوناگون نبوده و چیزی برای منطقه آذربایجان به ارمغان نخواهد آورد.
قطعا با ورود دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، علی رستمی که سبک و مدیریت‌اش نهایتاً تشابه فراوانی با اسطوره تانتالوس دارد با همان سرنوشت به پایان خواهد رسید و وی تا ابد نخواهد توانست منابع مالی مس را به آتش بکشد و غایت‌اش چون تانتالوس خواهد بود. فقط پیش‌بینی می‌شود افسانه توسعه آذربایجان با شرکتی فاقد تجربه و توان مالی، فرایند توسعه را مختل و با کمال تاسف به نتایج نافرجامی بیانجامد.

برچسب ها: آذربایجان‌شرقی آذربایجان مس سونگون
ارسال نظر
آخرین اخبار