۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴
تعداد بازدید: ۲۳۵۰۰۲
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خطوط:
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: صنایع معدنی نسبت به سایر صنایع دیگر رشد کمی داشته است. هدف باید در این شرایط تحریمی حفظ اشتغال باشد، تا ارزش افزوده ایجاد شود.
کد خبر: ۳۱۸۱۱

دولت سیزدهم بی‌خودی عوارض نبندد رشد صنایع معدنی کم است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، ابراهیم جمیلی رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خطوط گفت: دنیا در حال تشویق کردن صادرات خود است. در تمام هیئت‌هایی که روسای جمهور با وزرا قرار دارند، بخشی خصوصی را همراه خود می‌برند تا بتوانند صادرات انجام دهند.

وی افزود: با قوانین در حال اجرا قیمت صادراتمان را گران‌تر می‌کنیم یعنی اینکه قدرت رقابت را از صادرکننده می‌گیریم.

باید از فرصت های جهانی استفاده کنیم

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد: باید از فرصت های جهانی استفاده کنیم. زمانی که جنگ اوکراین پیش آمد یک فرصت مناسبی برای فولاد کشور بدست آمد، متاسفانه با گذاشتن عوارض پلکانی این فرصت‌ها را از دست دادیم. در حال حاضر نیز فرصت صادرات مواد اولیه را داریم از دست می‌دهیم.

ابراهیمی گفت: ما می‌دانیم که دولت از نظر تامین بودجه در مضیقه است، کمک این نیست که تولید کم شود. قدم به قدم در حال پیگیری این موضوع هستیم تا تغییراتی در این موضوع ایجاد کنیم.

صنایع معدنی رشد کمی داشته است

وی ادامه داد: صنایع معدنی نسبت به سایر صنایع دیگر رشد کمی داشته است. هدف باید در این شرایط تحریمی حفظ اشتغال باشد، تا ارزش افزوده ایجاد شود. اگر توانستیم ارزش افزوده ایجاد و تحریم‌ها را خنثی کنیم، کار مثبتی انجام داده‌ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید تعداد بخشنامه‌ها و آیین‌‎نامه‌ها در حوزه معدن کاهش پیدا کند تا دست و بال معدن‌کاران باز شود.

دولت سیزدهم عوارض بی‌خودی نبندد

ابراهیمی در پایان بیان کرد: دولت سیزدهم باید کمک کند تا رشدی که در حوزه معدن در نظر گرفتیم، اتفاق افتد، باید دولت ورود ماشین آلات را اجازه و همچنین عوارض بی‌خودی نبندد، ما فقط همکاری می‌خواهیم نه چیز دیگر.

برچسب ها: #توسعه معادن معادن کشور کمیسیون صنایع و معادن مجلس دولت سیزدهم #صنایع معدنی
ارسال نظر
آخرین اخبار