۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
تعداد بازدید: ۱۲۶۰۲۹۲
یکی از بارزترین ناکارآمدی‌های اقتصادی که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را هم در طول سال‌های گذشته به آحاد جامعه ایرانی وارد کرد، غوغای ناکارآمدی، فساد و رانت در حوزه صنعت و معدن بود که همچنان با وجود استقرار دولت مردمی هر روز بر دامنه این نابسامانی افزوده می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۹۱

 پایگاه خبری تحلیلی خطوط

با طبری های شرکت ملی مس برخورد قاطع و چراغ امید دل هزاران کارگر شاغل و بازنشسته این صنعت را بسان کارگران شرکت های هفت تپه و کشت و صنعت مغان روشن نمایید!

یکی از بارزترین ناکارآمدی‌های اقتصادی، فساد و رانت در حوزه صنعت و معدن بود!

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت!

شعار «دولت مردمی» رئیس وقت قوه قضاییه به هنگام کانداتوری ایشان برای سکانداری دولت سیزدهم با عملکردهای درخشان و مردم مدارانه ای که در برخورد با فساد درون قوه ای امثال طبری ها، تعیین تکلیف وضعیت کارگران هفت تپه، بازگرداندن واگذاری ناعادلانه شرکت کشت و صنعت مغان و... از خود نشان داده بود پس از استقرار دولت مردمی و ولایی آقای رئیسی در میانه سال ۱۴۰۰، نور امید مضاعفی را در قلب دلسوزان ایران و انقلاب و آنهایی که فقر، فساد و تبعیض را در دهه‌های قبل به عنوان پاشنه آشیل نظام فریاد می‌زدند ولی گوش شنوایی برای این فریادها نمی‌یافتند، روشن کرد.

یکی از بارزترین ناکارآمدی‌های اقتصادی که آسیب‌های جبران‌ناپذیری را هم در طول سال‌های گذشته به آحاد جامعه ایرانی وارد کرد، غوغای ناکارآمدی، فساد و رانت در حوزه صنعت و معدن بود که همچنان با وجود استقرار دولت مردمی هر روز بر دامنه این نابسامانی افزوده می‌شود.هر چند با اضافه‌شدن چهره‌های جدید به بدنه اجرایی دولت، بخصوص با تغییرات در شرکت‌های نیمه‌دولتی یا خصولتی امیدها برای بسامان شدن اوضاع افزایش یافت، اما صد افسوس که با حکم وزیر دولت مردمی، شخصی شناسنامه‌دار و شناخته شده بر کرسی مدیریت صنعت عظیم مس تکیه زد. البته، این فرد نه به کارآمدی و انقلابی‌گری و تعهد و تخصص، که به ناکارآمدی، انتصابات فامیلی، باج‌دهی و روابط ناسالم اداری شناخته شده بود. رئیس معزول شستا که سابقه تاریکی در جایگاه‌های قبلی داشت و حتی در مورد مدرک تحصیلی وی شبهات زیادی مطرح بود و بر خلاف قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل، بصورت همزمان در شرکت مس و دانشگاه پیام نور استخدام رسمی و تمام وقت بود، در واپسین روزهای سال ۱۴۰۰ به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس معرفی شد، اما بدون داشتن مجوز و تاییدیه نهادهای امنیتی! این صنعت عظیم در سایه عدم شناخت کافی، سوءمدیریت، حذف ناجوانمردانه مدیران تربیت‌یافته در بدنه مس، استخدام اتوبوسی و فله‌ای نیروهای فاقد تخصص و تحصیلات مرتبط از شستا، باج‌دهی و پول پاشی و ده‌ها ناهنجاری اداری دیگر به یک ویرانه صنعتی بیشتر شباهت دارد تا یک صنعت پیشرفته!

با طبری های شرکت ملی مس برخورد قاطع و چراغ امید دل هزاران کارگر شاغل و بازنشسته این صنعت را بسان کارگران شرکت های هفت تپه و کشت و صنعت مغان روشن نمایید!

جناب آقای علی آبادی!

از آنجایی که بر اساس شنیده‌ها، قصد عزیمت به آذربایجان و بازدید از مس سونگون را دارید، این تصمیم را به فال نیک گرفته از جنابعالی تقاضا می شود گوشه چشمی هم بر گزارشات مستند منتشر شده در رسانه‌ها بخصوص پایگاه خبری تحلیلی خطوط در رابطه با وضعیت فعلی شرکت مس و مجتمع سونگون داشته باشید تا اطمینان یابید که در پشت ظاهر بزک شده و گزارشات مدیریتی مثبت که برای ارائه در محضرتان آماده شده، آواری از مشکلات و نابسامانی‌ها وجود دارد که رفع آنها فقط با بازدیدهای صوری و فضاسازی های رسانه‌ای برطرف نخواهد شد!

وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت!

امید است با شناختی که از توانمندی، تخصص، تعهد و ولایتمداری جنابعالی سراغ داریم بتوانید با تصمیم قاطع خود در برخورد با طبری های شرکت ملی مس همچون برخورد رئیس وقت قوه قضاییه با طبری های قوه قضاییه دل هزاران کارگر شاغل و بازنشسته این صنعت را همچون کارگران شرکت هفت تپه یا کشت و صنعت مغان، شاد نموده و دوباره چراغ امید را در دل این مردم امیدوار به شعار دولت مردمی روشن نمایید.

با طبری های شرکت ملی مس برخورد قاطع و چراغ امید دل هزاران کارگر شاغل و بازنشسته این صنعت را همچون کارگران شرکت هفت تپه و کشت و صنعت مغان روشن نمایید!

برچسب ها: #توسعه معادن فعال سازی معادن
ارسال نظر
هادی
۲۳:۵۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۲
طبری ها همه جا هستن
باید مثل فداییان اسلام با آنها برخورد کرد
آخرین اخبار