۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
تعداد بازدید: ۱۱۶۱۲۴
معاون اول رئیس جمهور: از مدیران عامل بانک ها خواست لیستی از پروژه‌های نیمه تمام خود را ارائه داده تا با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری ظرفیت‌های تولیدی کشور را افزایش داد.
کد خبر: ۳۱۸۷۲

اشتغالزایی برای 3000 نفر با اجرای این پروژه / مدیران عامل بانکها لیست پروژه‌های نیمه تمام خود را ارائه دهند

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، در جلسه‌ای با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص نحوه تامین مالی پروژه‌های بزرگ در راستای جهش تولید، برخی طرح‌های مستقر در سواحل مکران مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای تسریع در انجام و رفع موانع اجرایی آنها گرفته شد.

مخبر در این جلسه که رئیس صندوق توسعه ملی و مدیران عامل برخی از بانکها نیز حضور داشتند، بر ضرورت اولویت قرار دادن طرح‌های نیمه تمام جهت جلب سرمایه‌گذاری و تکمیل پروژه‌ها تاکید کرد و از مدیران عامل بانکها خواست لیستی از پروژه‌های نیمه تمام خود را ارائه داده تا با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری ظرفیت‌های تولیدی کشور را افزایش داد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «رشد تولید، مهار تورم» و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیشرفت و توسعه سواحل مکران تصریح کرد: ساخت پتروپالایشگاه و حرکت به سمت صادرات محصولات پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی به توسعه صنعت داخل و اشتغالزایی و همچنین ارزآوری کمک شایان توجهی می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بانکها و صندوق توسعه ملی در ساخت ابرپروژه‌ها و طرح‌های پیشران اقتصادی کشور به‌ویژه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها از مهمترین برنامه‌ها و اقدامات دولت سیزدهم است.

در این جلسه پس از ارائه طرح‌ها و ابرپروژه‌های در حال اجرا در سواحل مکران، گزارشی از روند پیشرفت 7 درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ارائه و در خصوص نحوه تامین مالی برای تسریع در اتمام فاز اول این پروژه تصمیماتی اتخاذ شد.

عملیات اجرایی ابرپروژه پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت تولید 300 هزار بشکه در روز نفت سنگین و فوق سنگین و تولیدات محصولات بنزین، گازوئیل و سوخت کشتی و همچنین خوراک محصولات پتروشیمی با ظرفیت 2 میلیون و 500 هزار تن در سال در حال انجام است.

با اجرای این پروژه و با سرمایه‌گذاری در حدود 9 میلیارد یورویی برای 3000 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

/تسنیم

برچسب ها: محمد مخبر معاون رئیس جمهور پروژه های اقتصادی پروژه نیمه تمام #اشتغال اشتغال زایی
ارسال نظر
آخرین اخبار