۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید: ۸۳۹۷۲
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نباید نقش زنان را در تغییر و تحولات رو به رشد جامعه دست کم گرفت؛ چرا که هرمزگان، زنان هنرمند و کارآفرین توانمندی دارد که با فراهم‌سازی شرایط، استعدادهای خود را بروز می‌دهند.
کد خبر: ۳۱۹۴۳

نباید نقش زنان را در تغییر و تحولات جامعه دست کم گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در آئین ازدواج ۱۱۰ زوج بشاگردی که همزمان با هفته ازدواج در سردشت هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای سازگاری در کنار مودت، لازمه تشکیل یک خانواده صمیمی است که باید قدر این مودت را دانست و برای تشکیل خانواده با الگوپذیری از اهل بیت (علیهم السلام) کوشش کرد، چراکه این الگو منشأ خیر و برکت در جهان است.

وی با تجلیل از اقدام خیرین و نهادهای مردمی در ترویج سنت حسنه ازدواج و خدمت به مردم محروم منطقه افزود: پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی موجب گسترش اینگونه اقدامات تحسین‌برانگیز در تسهیل امر ازدواج و پرهیز از اسراف و تجملات خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به سفارش امام راحل نسبت به زوجین گفت: امام (ره) تاکید می‌فرمود که بروید و با هم بسازید. این جمله حاوی نکات ارزنده‌ای جهت پایداری زندگی، ندیدن مشکلات و تلاش برای افزایش صمیمیت در خانواده است که امیدواریم با بکار بستن این توصیه‌ها، شاهد پرورش نسل‌هایی برای پیشرفت کشورمان باشیم.

آئین ازدواج ۱۱۰ زوج بشاگردی همزمان با هفته ازدواج، به همت بنیاد بین‌المللی آبشار عاطفه‌ها، گروه جهادی محبین الائمه و با همکاری مسئولان سردشت در این شهرستان برگزار و مقدمات اهدای جهیزیه به ۱۱۰ زوج بشاگردی، همچنین بسته لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد برای نومادران این منطقه فراهم شد.

نیت‌های خالص و روحیه ایثار موجب رشد در دل کمبودها و گذر از مسیرهای صعب‌العبور بشاگرد شده است

همچنین معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بازدید از روستای گرهون بشاگرد گفت: نیت خالص و روحیه ایثار امثال حاج عبدالله والی در کنار مردم سختکوش بشاگرد موجب رشد منطقه در دل کمبودها و گذر از مسیرهای سخت و صعب‌العبور شده است.

وی افزود: مسئله بشاگرد از همان اوایل انقلاب مورد توجه ویژه حضرت امام (ره) بود که همین نگاه مبارک موجب تغییرات اثربخشی در منطقه شده که نشأت گرفته از حرکت‌های جهادی مردم در کنار جهادگرانی چون حاج عبدالله والی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: نباید نقش زنان را در تغییر و تحولات رو به رشد جامعه دست کم گرفت؛ چرا که هرمزگان، زنان هنرمند و کارآفرین توانمندی دارد که با فراهم‌سازی شرایط، استعدادهای خود را بروز می‌دهند.

خزعلی ابراز امیدواری کرد که در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان هرمزگان به طور ویژه به روستاهای محروم توجه می‌شود.

حرکت شما در سازندگی فکر و اندیشه از عمران و آبادی شهرها کمتر نیست

همچنین معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، ظهر امروز با حضور در روستای خمینی‌شهر بشاگرد هرمزگان در جمع بانوان قرآنی ۱۲۰ روستای منطقه با اشاره به حرکت انبیا در تعلیم و تربیت بشر و انسان‌سازی اظهار کرد: حرکت شما در سازندگی فکر و اندیشه، از عمران و آبادی شهرها کمتر نیست.

وی افزود: شما دختران باید به خود ببالید؛ چرا که خداوند متعال ظرفیت انسان‌سازی را در وجود شما قرار داده و از طرفی نیز قرار گرفتن در مسیر قرآن و معارف دینی موهبت ویژه‌ای بوده که نصیب شما شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های مختلف منطقه بشاگرد و تاکید بر وظیفه مسئولان در هموار ساختن مشکلات مردم خاطرنشان کرد: در میان تمام این سختی‌ها طبق آیات الهی "فمن یتوکل علی الله فهو حسبه"، نگاه خداوند شما را کفایت می‌کند و اثر تمسک شما مردم غیور را نسبت به این معارف می‌توان به راحتی در منطقه مشاهده کرد.

گفتنی است، جمعی از اساتید دانشگاه امام صادق (علیه السلام) به صورت جهادی در منطقه بشاگرد برای بانوان ۱۲۰ روستای محروم این منطقه دوره‌های توانمندسازی و آموزش علوم قرآنی جهت تربیت اساتید قرآنی در روستاهای تابعه را برگزار کردند که با استقبال بسیاری از بانوان بشاگرد روبه‌رو شده است./ مهر

برچسب ها: انسیه خزعلی زنان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری
ارسال نظر
آخرین اخبار