۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۱۲۸۴۵۷
همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کلان بیمارستان غدیر تهران به عنوان دومین کلان بیمارستان تهران با ظرفیت ۸۲۱ تخت جدید، با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۱۹۷

کلان‌ بیمارستان غدیر افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، کلان بیمارستان غدیر تهران به عنوان دومین کلان بیمارستان تهران با ظرفیت 821 تخت جدید، با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت افتتاح شد.

در ادامه نهضت تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت، کلان بیمارستان غدیر که عمده اقدامات مربوط به تکمیل آن با اختصاص یک هزار و 400 میلیارد تومان، در دولت مردمی انجام شده، با امکانات مجهز و فوق پیشرفته در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش، در مدار خدمت رسانی قرار گرفت.

با توجه به نیاز به افزایش تخت ها و امکانات پیشرفته درمانی، پروژه کلان بیمارستان غدیر به همت یکی از خیرین سلامت در سال 1390 در زمینی به مساحت 6 هزار متر مربع کلید خورد و در سال 1394 با پیشرفت فیزیکی حدود 5 درصد جهت تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) واگذار شد و با شروع دولت مردمی و تاکید آیت الله رئیسی، مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و آماده بهره برداری شد.

کلان بیمارستان مدرن و مجهز غدیر، با زیربنای 62 هزار متر مربع در 5 بلوک و 13 طبقه با ظرفیت 821 تخت و امکانات فوق پیشرفته و در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با 24 تخت، بخش های ویژه CCU, NICU, ICU ، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی پورت هوایی(محل فرود بالگرد)، آنژیوگرافی مغز، تصویر برداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه های فوق تخصصی، آزمایشگاه، بخش های بستری زنان و مردان و کودکان، در خدمت مردم است.

این مرکز علاوه بر دارا بودن یکی از بزرگترین اورژانس های بیمارستانی کشور با در اختیار داشتن 68 تخت، با توجه به حضور صدها استاد داخلی، متخصص و فوق تخصص و اعضای هیات علمی دانشگاه، قادر به پذیرش و درمان جراحی های انتخابی( الکتیو) و غیر اورژانسی از تمام کشور خواهد بود.

117 عضو هیات علمی علوم پزشکی، 37 استاد درمانی ، 250 متخصص و 160 دستیار تخصصی و پزشک متخصص و فوق تخصص در فاز اول در کلان بیمارستان غدیر مشغول به کار خواهند شد که تعداد متخصصان تا 1.5 برابر و تعداد دستیاران تخصصی و پزشکان نیز تا 2 برابر قابل افزایش خواهد بود.

خدمات کلان بیمارستان غدیر که بر اساس آخرین و به روز ترین استانداردهای جهانی ساخته شده با تعرفه دولتی به مردم ارائه خواهد شد. این کلان بیمارستان که جدیدترین فناوری‌های تشخیصی، درمان و پزشکی اعم از تصویربرداری‌های پیشرفته با ام آر آی، سی تی اسکن و پت اسکن و آزمایشگاه پیشرفته را دارد، می‌تواند به عنوان یک مرکز ریفرال و ارجاعی برای کل کشور قرار گرفته و مرکز ترومای شمال کشور و تهران باشد.

گفتنی است کلان بیمارستان غدیر پس از کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج) دومین کلان بیمارستان است که در تهران و در دولت مردمی، خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: بیمارستان افتتاح وزیر بهداشت رئیس جمهور ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار