۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۳۸۸۰۰۰
معاون وزیر صمت تصریح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد شهرک‌های تخصصی در حوزه‌های الکترونیک و مربوط به خودرو‌سازی بر اساس استدلالی است که مناطق مختلف دارند تا منجر به تولید بهتر در سطح کشور شود.
کد خبر: ۳۲۲۵۸

ایجاد شهرک‌های تخصصی در حوزه‌های الکترونیک و خودرو‌سازی/حذف۴۰۰میلیون دلار واردات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، معاون وزیر صمت در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنعت مبلمان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خطوط با اشاره به رشد پروانه‌های بهره‌برداری درصنعت مبلمان گفت: در طول دوسال گذشته مجموع پروانه‌های بهره‌برداری در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی کشور ۱۴ درصد رشد داشته است البته صنایع کوچک معتبر مشکلاتی را در خصوص تامین مالی یا بحث مواد اولیه دارند.

علی رسولیان افزود: در سازمان صنایع کوچک در حوزه تکمیل زنجیره‌های ارزش و خوشه چند اقدام در حال انجام است که به عنوان نمونه در حوزه مبلمان ۱۵ خوشه را شناسایی کرده‌ایم ۷ مورد از این خوشه‌ها اجرایی و عملیاتی شده و ۴ مورد هم باقی مانده که آنها هم در مرحله اجرا است و امیدواریم بتوانیم زنجیرهای ارزش این بخش را نیز تقویت کنیم.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: موضوع دیگر سازمان صنایع کوچک این است که بتوانیم این بنگاه‌ها را در خارج از کشورنیز حمایت کنیم، البته بسیاری از شرکت‌هایی که در نمایشگاه‌های خارجی از شهرک‌های صنعتی کشور شرکت می‌کنند، مورد حمایت مالی ما قرار می‌گیرند.

رسولیان خاطرنشان کرد: امروز ایجاد زیرساخت‌های شهرکهای صنعتی موضوع بسیار مهمی است. در طول دوسال گذشته تقریبا نزدیک به ۱۳ هزار هکتار زمین صنعتی جدید به زمین‌های صنعتی‌ کشور اضافه و در حال توسعه است. امیدواریم شرایطی جدید و بهتری را برای بنگاه‌های کوچک داشته باشیم.

وی در خصوص اقدامات انجام شده توسط وزارتخانه در حوزه صنعت خودروسازی نیز گفت: موضوع خودرو مربوط به معاونت حمل و نقل وزارتخانه است که حتما سیاست‌های خود را اعلام خواهند کرد، ولی بخشی که مربوط به ماست در خصوص استقرار قطعه سازان در شهرک های صنعتی و تکمیل زنجیره‌هایشان است تا شرایط بهتری برایشان فراهم نماییم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مطرح کرد: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایجاد شهرک‌های تخصصی در حوزه‌های الکترونیک و مربوط به خودرو‌سازی بر اساس استدلالی است که مناطق مختلف دارند تا منجر به تولید بهتر در سطح کشور شود.

رسولیان گفت: در مجموع تقریبا نزدیک به ۴۰۰ میلیون دلار واردات حذف شده یعنی اینکه توانستیم نیازهای داخل کشور را خودمان با کمک بخش خصوصی تولید کنیم.

وی در پاسخ به سوال خطوط مبنی بر اینکه آیا واردات صفر شده است، گفت: خیر. شاید صفر شدن واردات خیلی نکته کاملی نباشد. چرا که در بعضی مواقع انجام واردات در جهت افزایش سطح فناوری‌ کشورمان، لازم است.

این مقام مسئول در خصوص تاثیرمصوبات برنامه هفتم  بررشد و توسعه کشور گفت: برنامه هفتم که در مجلس در حال بررسی است، ممکن است در کمیسیون تلفیق اصلاحاتی انجام شود یا تغیراتی رخ دهد. ولی به صورت کلی، هر اقدامی که منجر به کاهش هزینه‌های تولید شود، به نفع مردم است.

رسولیان در پایان یادآور شد: کاهش هزینه‌های تولید منجر به افزایش تولید می‌شود، افزایش تولید منجر به اشتغال و سر آخر ایجاد اشتغال منجر به توسعه اقتصادی می‌شود.

 
برچسب ها: #وزارت صمت علی رسولیان #خودروسازی شهرک صنعتی
ارسال نظر
آخرین اخبار