۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷
تعداد بازدید: ۵۹۲۹۱۳
رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور و تهران گفت: نگرانی ما این است که چینی‌ها با توجه به فشار و طمعی که بر بازار ایران دارند وارد این صنعت شوند و آن چیزی که در این سال‌ها تولیدکنندگان داخلی به وجود آورده‌اند از دستمان گرفته شود.
کد خبر: ۳۶۴۷۰

بازار خودرو را به چینی ها مشروط بدهیم/هندی‌ها قانون ما را اجرا می‌کنند خودمان نه!

قیمتگذاری دستوری ضرر  ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی به خودروسازی وارد کرد| حضور چینی ها نگران کننده است

 

نجفی منش، رئیس انجمن همگن قطعه سازی کشور و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط اظهار کرد: تنها نگرانی ما در سال جدید حضور چینی‌ها در صنعت خودروسازی بدون در نظر گرفتن داخلی‌سازی قطعات خودرو است. ما پذیرای صنعت خودروسازی دیگر کشورها در داخل هستیم، اما به شرطی که از قطعات تولید داخل استفاده کنند. به عنوان مثال یکی از شروط کشور هند برای ورود خودروسازان این است که حداقل ۸۰ درصد قطعات در خود هند تولید شود.

بیشتر بخوانید: چرا برای واردات خودرو فقط به سمت چین می‌رویم؟ | ایران خودرو و سایپا ورشکسته هستند، شکی در آن نیست! +ویدیو

نجفی منش ادامه داد: ما چنین شرطی را از قبل داشته‌ایم، اما متاسفانه در حال حاضر رعایت نمی‌شود و نگرانی ما این است که چینی‌ها با توجه به فشار و طمعی که بر بازار ایران دارند وارد این صنعت شوند و آن چیزی که در این سال‌ها تولید کنندگان داخیل به وجود آورده‌اند از دستمان گرفته شود که دولتمردان و مسئولین ما باید در این موضوع دقت کافی را داشته باشند.

سال ۴۰۲ از نظر تولید در قطعات خودرو سال خوبی نبود ما تولید خود را انجام دادیم اما پرداختی‌ها مناسب نبود!

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: تلاش ما این است که خودرو و قطعات خودرو را با کیفیت و قیمت مناسب تولید کرده و به دست مردم عزیز برسانیم تا نیاز کشور را در حد توان برطرف نماییم. سال 1402از نظر تولید در قطعات خودرو سال خوبی نبود ما تولید خود را انجام دادیم اما پرداختی‌ها مناسب نبود و قیمت گذاری های دستوری باعث شد خودروسازان زیانی نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان را تحمل نمایند پول قطعه ساز را نتوانند پرداخت کنند تا باعث شود قطعه ساز نتواند مواد اولیه خود را به موقع تامین و تعهدات خود را اجرا کند.امیدواریم در سال جدید این مشکلات برطرف شود.

 

برچسب ها: خودرو #خودروسازی خودرو سازان محمدرضا نجفی منش اتاق بازرگانی تهران تولید داخلی چینی‌ها هند ایران
ارسال نظر
آخرین اخبار