۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۹۷۵۵۴
ایزدخواه گفت: باید دولت یک سیاست منسجم و اساسی را در حوزه ارزی اتخاذ کند، البته با تغییر رئیس بانک مرکزی سیاست‌های خوبی اتخاذ شده، اما هوز کافی نیست.
کد خبر: ۳۲۳۱۴

منشا تورم سیاست‌های ارزی است/ سیاست ارزی باید در خدمت تولید و کاهش تورم باشد نه اینکه تورم را تشدید کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، روح‌الله ایزدخواه، نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خطوط گفت: لایحه هفتم توسعه ایرادات زیادی دارد. طی این ماه در کمیسوین تلفیق به صورت سه شیفت جهت بررسی لایجه جلساتی برگزار کرده‌ایم. انشاالله در مرداد ماه برنامه را به صحن مجلس می‌آوریم.

وی در خصوص پیشنهادات مطرح شده در لایحه هفتم توسعه ادامه داد: پیشنهاداتی در لایحه در مورد حقوق کارگران و بازنشستگان آمده است که بعید می‌دانم این پیشنهادات رای بیاورد، یا به کل حذف می‌شود یا تغییرات اساسی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اسلامشهر بیان کرد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی یک موضوع چالشی است. در همین 6 ماه اخیر دوبار مصوبه در این خصوص داشتیم که با تغییرات جدی در مجلس همراه شد. این چالش، کمبود منابع است، باید یک فکر اساسی برای مشکل کمبود منابع تامین اجتماعی صورت گیرد.

ایزدخواه ادامه داد: سیاست دوات اجازه نمی‌دهد که ما از موضوع بیمه کارگران به راحتی عبور کنیم، فضای حمایت از کارگران در هر قالبی به خصوص حوزه کارگران ساختمانی در مجلس فراهم است.

نماینده مردم تهران و شمیرانات گفت: امروزه ریشه تورم از نقدینگی به سمت سیاست‌ ارزی رفته است. یعنی منشا تورم سیاست‌های ارزی است. نتیجه نوسانات نرخ ارز، تورم در کالاهاست و این موضوع با موج تورم تشدید می‌شود.

سیاست‌های اتخاذ شده بانک مرکزی کافی نیست!

ایزدخواه بیان کرد: باید دولت یک سیاست منسجم و اساسی را در حوزه ارزی اتخاذ کند، البته با تغییر رئیس بانک مرکزی سیاست‌های خوبی اتخاذ شده اما هنوز کافی نیست. ما منتظریم یک سری تغییرات در سیاست های ارزی توسط دولت صورت گیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در بررسی برنامه هفتم تلاشمان بر این است که هدف کاهش تورم از طریق اصلاح سیاست ارزی انجام شود چون این موضوع جزو سیاست‌های ملی کشور است. همچنین مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند: «باید کاری کنیم که سیاست ارزی در خدمت تولید و کاهش تورم باشد نه اینکه تورم را تشدید کند.»

برچسب ها: روح الله ایزدخواه نماینده مجلس شورای اسلامی #برنامه هفتم توسعه برنامه هفتم سیاست گذاری نوسانات ارزی بانک مرکزی
ارسال نظر
آخرین اخبار