۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
تعداد بازدید: ۱۳۴۵۳۲
عضو کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در مجلس را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۲۳۴۵

طرح تفکیک یک وزارتخانه در جلسه علنی مطرح می‌شود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، اسماعیل حسین‌زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: در صورت تصویب این طرح در مجلس، وزارتخانه راه و شهرسازی به 2 وزارت راه و مسکن و شهرسازی تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار است که این طرح به زودی در جلسه علنی مطرح شود، افزود: این طرح 2 شوری بوده و پس از بررسی این طرح در جلسه علنی و تصویب کلیات آن، طرح برای بررسی جزئیات به کمسیون عمران ارجاع می‌شود.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: پس از بررسی جزئیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی در جلسات کمیسیون عمران با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه، گزارش کمسیون درباره طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

حسین‌زهی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی چندین معاونت دارد، تصریح کرد: این وزارتخانه زیرمجموعه‌های مختلفی از جمله هواشناسی، بخش ریلی، هوایی و دریایی دارد که رسیدگی به همه این بخش‌ها دشوار است و نیاز به بخش جداگانه دارد.

عضو کمیسیون عمران بیان کرد: لازم است با توجه به مشکلات و معضلاتی که در حوزه مسکن داریم و همچنین اهمیت این حوزه به‌عنوان یک صنعت پیشران، بخش مسکن و شهرسازی به‌ عنوان زیرمجموعه‌ای مهم از این وزارتخانه منفک شود تا بتوان به کمبود‌های این حوزه، رسیدگی ویژه کرد.

انتهای پیام/ تسنیم

برچسب ها: تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی #مجلس شورای اسلامی وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار