۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
تعداد بازدید: ۹۱۱۹۷
قیمت دلار وارد مدار نزولی شده و برای همین خریداران طلا و سکه هر معامله‌ای را در بازار متوقف کرده‌اند. آنها گوش به زنگ قیمت دلارند تا بدانند که چه زمان باید وارد بازار شوند و یا از آن خارج شوند.
کد خبر: ۳۲۴۶۷

قیمت طلا و سکه امروز 26 تیر 1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، قیمت دلار امروز 26 تیر 1402 به 48 هزار و 600 تومان رسید. قیمتی معادل قیمت دیروز. همزمان با روند کاهشی قیمت دلار، بازار طلا و سکه هم دچار نوسان است اما این نوسانات بسیار محدود است.

قیمت طلا به گرمی دو میلیون و 320 هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی 27 میلیون و 590 هزار تومان بود و نسبت به روز گذشته افزایش زیر 100 هزار تومان داشت.

قیمت سکه بهار آزادی بدون هیچ تغییری ثابت ماند و به قیمت 24 میلیون و 700 هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم تنها 50 هزار تومان افزایش قیمت داشت و اولی با نرخ 14 میلیون و 950 هزار تومان و دومی با قیمت 9 میلیون و 950 هزار تومان معامله شد. اگرچه قیمت سکه کمی افزایشی بود، اما نتوانست کانال 15 و 10 میلیونی نیم و ربع سکه را پس بگیرد.

اما حال و هوای بازار طلا و سکه چگونه است؟ پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که احتمال ریزش بیشتر قیمت دلار وجود دارد. به گفته معامله‌گران اگر دلار چند روز زیر قیمت 48 هزار و 800 تومان معامله شود و دلار نتواند خود را از این مرز بالا بکشد، احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار وجود دارد و در نتیجه قیمت طلا و سکه هم کاهشی خواهد شد.

همین پیش بینی و انتظار برای کاهش قیمت دلار سبب شده که معامله‌گران چندان تمایلی برای ورود به بازار نداشته باشند و حتی ترس به جان معامله‌گران طلا و سکه بیفتد. به دلیل نزدیکی به ماه محرم، خرید مصرفی طلا به حداقل رسیده و سرمایه‌گذاران هم فعلا زمان را برای ورود یا خروج از بازار مناسب نمی‌دانند.

فروشندگان امیدوارند که قیمت دلار به کانال‌های بالا برگردد و ارزش دارایی آنها بیشتر شود. خریداران هم منتظرند که قیمت دلار چند پله سقوط کند و آنها بتوانند طلا و سکه را در کانال‌های پایین‌تر بخرند. اما در مجموع می‌توان گفت اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار نیست و همه در انتظار تعیین تکلیف قیمت دلار هستند.تجارت نیوز

 
برچسب ها: قیمت سکه قیمت طلا قیمت دلار بازار طلا و سکه
ارسال نظر
آخرین اخبار